חדשות

התאחדות הלב האמריקאית: אבוקדו מפחית סיכון להתקפי לב

במחקר נרחב וארוך טווח נמצא כי אכילה של לפחות אבוקדו אחד בשבוע מפחיתה סיכון להתקפי לב ביותר מ-20%

אבוקדו. יתרונות בריאותיים. צילום: שאטרסטוק

מחקר שפורסם אתמול (ד') ב-Journal of the American Heart Association, כתב העת של התאחדות הלב האמריקאית, מצא שאכילת לפחות שתי מנות של אבוקדו בשבוע – מעשית, אבוקדו אחד שלם – מפחיתה סיכון ללקות בהתקף לב בלפחות 21%. זאת, בהשוואה לאכילה לעתים רחוקות בלבד או בכלל לא. כאשר נבדק הנושא בנוגע להפחתת הסיכון ללקות בשבץ, לא נמצאה השפעה דומה.

למרות שאף מזון אינו תחליף לתזונה בריאה קבועה, המחקר הזה הוא עדות לכך שלאבוקדו יתרונות בריאותיים, ציינה ד"ר שריל אנדרסון, יו"ר המועצה לאפידמיולוגיה ולמניעה בהתאחדות הלב האמריקאית. לדבריה, "אנו זקוקים נואשות לאסטרטגיות לשיפור יישומן של תזונות בריאות על פי המלצת ההתאחדות, כמו התזונה הים תיכונית העשירה בירקות ופירות".

במחקר השתתפו יותר מ-68 אלף נשים ו-41 אלף גברים. כדי לפקח על התוצאות, נבדקו כל המשתתפים בתחילת המחקר אם הם נקיים מסרטן, מחלת לב איסכמית או שבץ. הם מילאו שאלוני תזונה מדי ארבע שנים במשך 30 שנה.

באבוקדו שיעור ניכר של שמן (10%-18%), הוא נוח לעיכול ושיעור חומצות השומן הבלתי רוויות בו רב ולכן נחשב טוב לבריאות. בנוסף, אחוז החלבון באבוקדו גדול, הוא מהווה  מקור טוב לויטמינים מקבוצת B ולאשלגן וכן לחומצה אסקורבית (ויטמין C) וקרוטין, ההופך בגוף לויטמין A. לפי המחקר מנת אבוקדו מוגדרת כחצי אבוקדו במשקל של כ-80 גרם.

לקריאה נוספת: דיווח על המחקר ב-CNN

נושאים קשורים:  אבוקדו,  התקפי לב,  מניעת מחלות,  תזונה,  חדשות,  מחקרים
תגובות