חדשות

היענות נמוכה לחיסון ילדים לצהבת מסוג A וחיסוני שגרה נוספים

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים: "הירידה בשיעור המוגנות החיסונית מטרידה - יש צורך דחוף להעריך במדויק את מצב הכיסוי החיסוני בחיסוני השגרה"

חיסון תינוקות (אילוסטרציה)
חיסון תינוקות (אילוסטרציה)

השנה נרשמה ירידה בשיעור ההתחסנות בחיסוני השגרה בקרב ילדים ובפרט בחיסון מפני צהבת מסוג A. כך על פי דיווח של דקלה אהרן שפרן בחדשות כאן רשת ב'.

לפי הנתונים שהוצגו בדיווח: שיעור ההתחסנות מפני צהבת A עמד ב-2018 על 90.5%, לעומת שנת 2021, אז עמד על 71.3%. בשיעור ההתחסנות מפני דלקת קרום המוח חלה ירידה של כ-4%. ירידה דומה נרשמה גם בשיעור ההתחסנות לפוליו ובחיסון "המשולש" מפני דיפתריה, טטנוס ושעלת.

משרד הבריאות הודה: "יש ירידה בכיסוי החיסוני בחיסונים השונים, ובעיקר במנות הדחף. הנתונים על הילדים שטרם חוסנו מועברים ללשכות הבריאות המחוזיות במטרה ליצור קשר עם ההורים ולתמרץ אותם להשלים את החיסונים".

בהתייחסו לירידה בשיעור המוגנות החיסונית של ילדים מפני צהבת נגיפית A, אמר יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן:  "הירידה בשיעור המוגנות החיסונית מטרידה ובעייתית. כלשונם, חיסוני השגרה שהילדים מקבלים בטיפות החלב מהווים את התשתית הקבועה והחשובה מאין כמוה בהגנה על אזרחי ישראל כנגד מגיפות שונות".

פרופ' גרוסמן ציין: "הירידה בכיסוי החיסוני בשנות הקורונה מקורה בירידה בנגישות לשירותי טיפות החלב עקב הסגרים וכנראה שגם בהיחלשות אמון הציבור בחלק מהחיסונים האלה. במקרה של צהבת נגיפית מסוג A, החיסונים ניתנים בשנת החיים השנייה שבה, גם בשנים רגילות, ההורים פוקדים פחות את תחנות טיפת חלב".

הוא הדגיש: "יש עתה צורך דחוף להעריך במדויק את מצב הכיסוי החיסוני בחיסוני השגרה, לבדוק על ידי סקר את עמדות ההורים העכשוויות לגבי חיסונים אלה ולנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להשיב לקדמותו הכיסוי החיסוני הגבוה שהיה כאן בעבר".

נוכח התפרצות הפוליו בכמה ישובים, ביניהם ירושלים, נרכשו בשבוע שעבר מאות אלפי מנות חיסון ונשקל להרחיב את מבצע השלמת החיסונים נגד הנגיף לכל חלקי הארץ גם לילדים עד גיל עשר.

נושאים קשורים:  חיסוני שגרה,  פרופ' צחי גרוסמן,  חיסונים,  פוליו,  רפואת ילדים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.03.2022, 22:54

תוצאה של איבוד האמון של הציבור בגלל הניהול הכושל של הקורונה

אנונימי/ת
24.03.2022, 15:26

הירידה בגלל שחיתות הקשורה לחיסון הקורונה . יכול להעיד על עצמי , לפני עידן הקורונה לא היה לי שום ספק בחשיבות החיסונים , היום יש לי הרבה חששות שגם בחיסוני השגרה היו שקרים וניגודי עניינים מה שמקשה עלי לחסן את התינוק שלי בלי לבדוק היטב ולהעלות ספקות .

אנונימי/ת
28.03.2022, 10:17

מסכימה לגמרי

אנונימי/ת
28.03.2022, 16:06

טיפות חלב היו סגורות חודש אחד בלבד בכל התקופה של קורונה -ממש בתחילתה . גם בעת הסגרים,הקהל היה מתקבל לחיסונים בטיפות חלב ללא הגבלה. ההיסטוריה של קורונה -בהחלט עשתה את שלה...