COVID-19 בישראל

צפי לעלייה משמעותית במספר חולי קורונה קשים בימים הקרובים

מקדם ההדבקה עלה ל-1.33 ומספר המאומתים היומי זינק | בבתי החולים נערכים מחדש לקליטת חולי קורונה | בקבינט הקורונה ידונו בהחזרת חובת הבידוד במגעים גם מחוץ למשפחה

בדיקות לקורונה במתחם היבדק וסע בלוד. צילום ארכיון: יוסי אלוני/ פלאש 90

לנוכח נתוני תחלואת הקורונה מאז תחילת השבוע, מעריכים רופאים בכירים במערכת הבריאות, ביניהם פרופ' דרור מבורך מ"הדסה עין כרם", כי לא מן הנמנע שבימים הקרובים ועד סוף השבוע תהיה עלייה במספר המאושפזים בבתי החולים בעיקר במצב קשה. הם צופים גם עלייה במספר הנדבקים - כ-30 אלף מאומתי קורונה יומיים חדשים.

נוכח התפתחויות אלו החלו כמה בתי חולים בהיערכות מחודשת לקליטת חולי קורונה, ביניהם בית החולים מאיר בכפר סבא שהודיע הבוקר (ג') כי הסב מחדש את פנימית ג' לקליטת חולי קורונה. זו הפעם הרביעית מאז תחילת המגיפה שמחלקה זאת מוסבת לטיפול ייעודי בחולי קורונה ומחלקה נוספת נכנסה לכוננות אם יהיה צורך לקלוט עוד חולים. מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"מאיר", פרופ' מיכל חוברס, מסרה כי יש צפי גם לתחלואת חברי צוות.

ואמנם העלייה בתחלואה מתבטאת הבוקר בנתונים הבאים שפרסם משרד הבריאות: מקדם ההדבקה עלה ל-1.33, אתמול אובחנו יותר מ-1,000 מאומתי קורונה יומיים חדשים בהשוואה לשלשום (14,460), כאשר מאז חצות ועד מועד הדיווח הבוקר נוספו כבר עוד 1,931. שיעור התוצאות החיוביות לנגיף ב-86,924 בדיקות שנעשו אתמול - 16.64%.

במצב פעיל עכשווי חלה עלייה ב-8,000 חולים לעומת יום קודם, ל-57,152. עם זאת, נרשמה ירידה קלה במספר המאושפזים  לעומת יום קודם (786) כאשר מהם 320 במצב קשה, ביניהם 153 במצב קריטי, 138 מונשמים, 21 מחוברים לאקמו. מתחילת המגיפה נפטרו בישראל 10,431 חולים.

בתוך כך, הציג פרופ' רן בליצר, יו"ר קבינט המומחים המייעץ לממשלה בנושא הקורונה ומנהל מכון המחקר של "כללית", את הנתונים הבאים: "יש לצפות להופעת זני נגיף חדשים. האוכלוסיות החלשות מבחינה חברתית-כלכלית והבוגרות (מעל גיל 70) הן הנמצאות בסיכון גבוה וגם מושפעות יותר מפייק ניוז".

בקרב בני 70 ומעלה שבמצב סוציואקונומי נמוך נדבקו ומתו פי שלושה יותר מאשר באוכלוסיה במצב סוציואקונומי גבוה. 3% מבני 70 ומעלה במצב כלכלי חברתי נמוך אושפזו במצב קשה. מחציתם (1.4%) נפטרו, לעומת 0.8% נדבקים מהאוכלוסיה במצב כלכלי חברתי גבוה שמהם נפטרו רק 0.3%. רק 12.3% מבני 70 ומעלה במעמד כלכלי-חברתי טוב לא התחסנו, לעומת 31% במצב סוציו-אקונומי נמוך."

היום אמור להתכנס הצט"מ ובמשרד הבריאות גם מתקיים דיון על הצורך בהחזרת חובת הבידוד על כל מי שבא במגע עם מאומת קורונה (כיום, חובה זאת חלה בישראל על מי שבא במגע עם קרוב משפחה מאומת), חובת עטיית מסיכות בחוץ והגברת האכיפה של נושא זה על ידי המשטרה בעיקר בהתקהלויות. נושא אחר שידונו בו: האם להמשיך בהעסקת ממוני קורונה במערכת החינוך ומעל לכל, כיצד לעודד עוד ישראלים להתחסן.

נושאים קשורים:  קורונה,  תחלואה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
24.03.2022, 22:14

כיומיים אחרי ומספר החולים הקשים יורד …מענין