חדשות

ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה

בית החולים יופעל באמצעות המרכז הרפואי שיבא, שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים | שר הבריאות: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו"

בית חולים שדה המתוכנן להקמה באוקראינה. צילום: דוברות "שיבא"

במאמץ לחזק את הסיוע ההומניטרי לעם האוקראיני, ישלחו השבוע משרדי החוץ והבריאות משלחת רפואית ישראלית לאוקראינה, שתקים שם בית חולים שדה. בית החולים שדה יופעל באמצעות המרכז הרפואי שיבא, שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים.

בית חולים שדה של מדינת ישראל יפעיל באוקראינה מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית, ויעשה שימוש גם בטכנולוגיות מתקדמות של רפואה מרחוק.

שר ההורוביץ בבית החולים שדה, לקראת טיסת המשלחת הישראלית לאוקראינה. צילום: משרד הבריאות

במקביל, משלחת של מרכז שניידר לרפואת ילדים תצא לאוקראינה בימים הקרובים בליווי רופאים מבתי חולים נוספים של "כללית". המשלחת שתכלול כעשרה אנשי צוות, תצטרף למשלחת של משרד החוץ ומשרד הבריאות, ותהיה אחראית באופן בלעדי על מתחם הילדים בבית החולים שדה.

כמו כן, מרכז שניידר נערך לקבלת ילדים חולים מבית החולים בקייב. לצורך כך מתוכננת בימים הקרובים הטסה מיוחדת של הילדים לישראל בליווי צוות רפואי מבית החולים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטרי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני. משרד הבריאות שלח מטוסים עם ציוד רפואי ותרופות, וכעת נקים גם בית חולים שדה לסיוע לפליטים בשטח. נמשיך לסייע ככל שיידרש להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד.

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, מסר: "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד".

רות רלב"ג, מנכ"לית כללית שירותי בריאות, הוסיפה: "במסגרת המשלחת המתגבשת שתצא לטיפול בפליטים באוקראינה, ה'כללית' לקחה על עצמה את הטיפול בילדים על ידי צוותי בית החולים שניידר. 'כללית' תשתלב בסיוע נוסף עם כלל בתי החולים שלנו אשר נרתמו באופן מיידי ואל המשלחת יצטרפו צוותים רפואיים נוספים על פי הצרכים בשטח".

נושאים קשורים:  בית חולים שדה,  אוקראינה,  מלחמת רוסיה-אוקראינה,  סיוע הומניטרי,  סיוע רפואי,  שר הבריאות ניצן הורוביץ
תגובות
אנונימי/ת
07.03.2022, 19:25

איך נרתמים לסיוע?
לא ראיתי אף פרסום בעניין, קול קורא להתנדבות....

אנונימי/ת
08.03.2022, 09:37

אין שקיפות בכלום

07.03.2022, 22:10

באמת,לא היה שום פירסום.איך מגייסים צוות?

אנונימי/ת
08.03.2022, 17:32

מה לא ברור? הכל מכור. אותם פרצופים תמיד..