COVID-19 עולמי

עומס נגיפי גבוה בנדבקי אומיקרון גם אחרי תקופת הבידוד

ה-CDC: מעל ל-67% מהנדבקים באומיקרון הציגו תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן גם תשעה ימים לאחר האבחון הראשון והם עלולים להדביק אחרים

בדיקת אנטיגן. אילוסטרציה

אתר ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, פרסם לפני ימים אחדים נתונים לפיהם יותר ממחצית הנדבקים באומיקרון ממשיכים להציג תוצאה חיובית לנגיף בבדיקת אנטיגן גם חמישה עד תשעה ימים אחרי שאובחנו או פיתחו תסמינים והם עלולים בפרק זמן להדביק אחרים.

הדיווח מבוסס על ניתוח נתונים שנעשו באחד ממחוזות מדינת אלסקה בקרב 729 נדבקים בקורונה שאובחנו בין 1 בינואר ל-9 בפברואר השנה. 67.5% מהם קיבלו תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן מהירה גם חמישה ימים אחרי האבחון הראשוני, 54.8% - אחרי שישה ימים, 52.1% אחרי שבוע, 38.4% - אחרי שמונה ימים ו-38.6% אחרי תשעה ימים.

לפי המחקר, חולים עם תסמינים קיבלו תוצאה חיובית אחרי חמישה עד תשעה ימים בשיעור גדול יותר בהשוואה לנדבקים ללא תסמינים. 31% מהנדבקים ללא תסמינים המשיכו לקבל תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן אחרי חמישה ימים, 24.4% אחרי שישה ימים ו-10% אחרי תשעה ימים.

בנוסף, מחוסנים בשתי מנות חיסון "פייזר" או "מודרנה", או במנה אחת של "ג'ונסון אנד ג'ונסון", היו בעלי סיכון נמוך יותר לקבל תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן בהשוואה ללא מחוסנים. גם אנשים שנדבקו בעבר בנגיף היו בעלי סיכון נמוך יותר לקבל תוצאה חיובית.

המחקר נעשה לאחר שהאומיקרון היה לוריאנט הדומיננטי בארה"ב אלא שמאז היתה ירידה תלולה במספר המקרים, הצטמצמה הסכנה להידבקות וירד מספר המבודדים.

בישראל ניתן לצאת מבידוד אחרי חמישה ימים רק בכפוף לבדיקת אנטיגן שלילית בימים הרביעי והחמישי לבידוד, בתנאי שאין תסמינים. במקרה שבו אחת הבדיקות חיובית, יש להשלים בידוד של שבוע. פרופ' סלמן זרקא, אמר עם ההחלטה על קיצור הבידוד בחודש שעבר כי "עיקר ההדבקה מתרחשת בשלושת הימים הראשונים ו-80%-85% מההדבקות עד היום החמישי".

בדיקה שערך משרד הבריאות בחודש שעבר על 80 נדבקי אומיקרון הראתה שהסיכון להדבקה אחרי שבוע הוא 6%.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  אנטיגן,  הדבקה,  19-COVID,  CDC,  חדשות,  בידוד
תגובות
03.03.2022, 12:50

אין זהות בין בדיקה חיובית לאנטיגן לבין הדבקה. חלקי וירוס וחלבונים בודדים שלו יכולים להתעכל ו/או להתפנות בזמנים שונים בהתאם לעומס הנגיפי הראשוני ולתכונות אינדיבידואליות של הנדבק