מינויים

ליחידה לברונכיאקטזיות ו-CF מבוגרים ב"כרמל" מונתה מנהלת

ד"ר מיכל שטיינברג, מומחית ברפואה פנימית וברפואת ריאות, מונתה לתפקיד ומבקשת להעלות את המודעות למחלת הברונכיאקטזיות ולטיפול ב-CF במבוגרים

ד"ר מיכל שטיינברג, מנהלת היחידה לברונכיאקטזיות ו-CF מבוגרים ב"כרמל". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר מיכל שטיינברג מהמרכז הרפואי כרמל מונתה השבוע למנהלת ליחידה לברונכיאקטזיות ו-CF מבוגרים במכון הריאות ב"כרמל". באירוע בהשתתפות מנהל בית החולים ד"ר אבי גולדברג, מנהל מכון הריאות פרופ' יוחאי אדיר, יו"ר ועד הרופאים ד"ר אריה ביטרמן וסגנית המנהל ד"ר שני ברוש, הוענק לד"ר שטיינברג כתב המינוי כמנהלת היחידה.

תחום הברונכיאקטזיות עוסק בדלקת כרונית של סימפונות הריאה. בחולים אלה קיימת נטייה לזיהומים חוזרים בדרכי האוויר הריאתיים. סיסטיק פיברוזיס (CF) הוא רק אחד הגורמים לברונכיאקטזיות, אולם הגורמים למחלה זו רבים ומגוונים.

במסגרת תפקידה החדש, ד"ר שטיינברג תפעל ותדאג לקדם את הטיפול במחלת הברונכיאקטזיות וזיהומי הריאות השונים שמתלווים לה. "אני רוצה להעלות את המודעות למחלת הברונכיאקטזיות, שהיא מחלת יתום מבחינת המודעות והטיפול בה, אולם אינה מחלה נדירה כלל וכלל - השכיחות מוערכת בכ-0.5% מהאוכלוסיה. חשוב לאבחן נכון כי טיפולים מאוד עוזרים למנוע הידרדרות ולשיפור איכות החיים של המטופלים".

ד"ר שטיינברג, בת 48, תושבת חיפה, נשואה ואם לשלושה ילדים, למדה רפואה בטכניון, שירתה כרופאה בחיל הים והיתה מפקדת המרפאה בבסיס חיל הים בחיפה.

היא התמחתה ברפואה פנימית ב"כרמל" וסיימה התמחות נוספות ברפואת ריאות, גם כן ב"כרמל". את השתלמות העמיתים שלה בתחום CF מבוגרים וברונכיאקטזיות עשתה בבית החולים Queens university Belfast בצפון אירלנד, משם חזרה לארץ והקימה ב"כרמל" את מרפאת CF למבוגרים.

"תחום ה-CF במבוגרים הינו תחום שהולך ומתרחב", אומרת ד"ר שטיינברג. "אני מאמינה שכל רופאי המבוגרים צריכים להכיר את מחלת הסיסטיק פיברוזיס. הטיפולים בשנים האחרונות הביאו לתוחלת חיים מאוד משופרת, כך שבשנים האחרונות מרבית חולי סיסטיק פיברוזיס הם מבוגרים, עם תחלואה נלווית האופיינית לגיל המבוגר, ולכן קיימת חשיבות של מטפלים עם הכשרה ברפואת מבוגרים. עם זאת, יש שיתוף פעולה והפריה הדדית חשובה מאוד עם עמיתותי רופאות הריאות-ילדים, ואנחנו המרפאה הראשונה שמשלבת מעבר הרמוני של המטופל בין הצוותים, מהילד למבוגר".

ד"ר שטיינברג חברה בוועד האיגוד רפואת הריאות הישראלי ונציגת ישראל בוועד האיגוד האירופאי לברונכואקטזיות. בנוסף, היא פעילה בפרויקטים אקדמיים רבים בתחום ה-CF  והברונכיאקטזיות ושותפה בהובלת מחקרים קליניים ארציים ובינלאומיים רבים.

מנהל מכון הריאות ב"כרמל", פרופ' אדיר, בירך את ד"ר שטיינברג עם קבלת המינוי ואמר: "אני מכיר את מיכל שנים רבות, היא קלינאית מצוינת ויש לה מעמד בינלאומי שמביא כבוד לכולנו. היא פועלת רבות ומגיעה להישגים יפים במכון שלנו ומחוצה לו. ד"ר שטיינברג לקחת את תחום הברונכיאקטזיות שאינו מוכר כל כך וקידמה אותו בצורה נהדרת. אני בטוח בהצלחתה".

נושאים קשורים:  ד"ר מיכל שטיינברג,  פרופ' יוחאי אדיר,  CF,  ברונכיאקטזיות,  מינוי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.03.2022, 13:24

ברונכואקטסיות רואים רק ב CT. אחרי שנתיים דאני משתעל כל שעתיים וכל הבדיקות תקינות. דרשתי CT.
רק אז גילו את הבעיה.
האם יש תרופה שמקטיה את כמות הליחה והשיעול.
כרגע אין זיהום בריאות.
תודה על מענה.

16.03.2022, 20:17

ברכות מיכל!!!