מחקרים

טיפול בהפרעת שימוש באופיואידים במרפאות משפחה

תהליך ההכשרה הקבוצתית של הצוות המטפל בנושא הטמעה ומתן טיפול ל-OUD עם בופרנורפין הוביל לשיפור בהטמעה ומתן הטיפול באיזורים הכפריים בקולורדו

במחקר זה ביקשו החוקרים למצוא תימוכין על בסיס ראיות לטיפול בהפרעת שימוש באופיואידים (OUD) עם בופרנורפין במרפאות משפחה (PCPs). תהליכים אשר מאטים הטמעה של טיפול זה כוללים צוות אשר לא הוכשר היטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לתרום לעלייה במספר ה- PCPs הכפריות אשר מספקות טיפול ב-OUD עם בופרנורפין. במחקר החוקרים תארו את ההשפעה של הכשרה קבוצתית של הצוות המטפל על הטמעה ומתן טיפול ל-OUD עם בופרנורפין ב-PCPs באיזור הכפרי של קולורדו.

במחקר נכלל תהליך הטמעה בשם IT MATTTRs אשר בוצע במספר רמות ונועד לשפר מודעות, אימוץ, ושימוש בבופרנורפין לטיפול ב-OUD. התהליך הוטמע ב-42 מרפאות. החוקרים העריכו את מידת ההטמעה של מרכיבי הטיפול לפני ואחרי ההכשרה. על סמך נתוני מאגר, המרפאות סיפקו דיווח לגבי שינויים במתן טיפול לאחר ההכשרה.

תוצאות המחקר הראו כי המרפאות דיווחו על מרכיבים הקשורים לטיפול בממוצע של 4.7 במצב הבסיסי בהשוואה ל-13 לאחר 12 חודשי מעקב (F[2,56] = 31.17, P <.001). חלקן היחסי של המרפאות אשר סיפקו או הפנו לטיפול עלה מ-18.8% ל-74.4%. העלייה במספר האנשים עם מרשם לבופרנורפין הייתה משמעותית יותר פי 4 באיזור בו נערך המחקר בהשוואה לשאר האיזורים במדינה (Wald χ2 = 15.73, P <.001).

החוקרים סיכמו כי הכשרת IT MATTTRs לצוותי PCPs לטובת טיפול ב-OUD עם בופרנורפין טיפלה באלמנטים אשר היו מעבר להכשרה הבסיסית של הרופאים בנושא. על פי החוקרים, תהליך ההכשרה הוביל לשיפור בהטמעה ומתן הטיפול באיזורים הכפריים בקולורדו.

מקור:

Linda Zittleman et. al (2022) Annals of Family Medicine DOI: https://doi.org/10.1370/afm.2757

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואת משפחה,  מגיפת האופיואידים,  אזורים כפריים
תגובות