COVID-19 בישראל

משרד האוצר מעוניין לצמצם בפעילות מפקדת אלון

באוצר טוענים כי יש כפל תפקידים במשרד הבריאות ובמפקדת אלון בניהול משבר הקורונה | במשרד הבריאות מתנגדים לפירוק המפקדה ומבקשים להסדיר את פעילויות המערכים בין גלי המגיפה

מפקדת אלון למאבק בקורונה, שבה פעל ענף ההערכה של אנשי מודיעין ובין תפקידיו היה לזהות מוקדי התפרצות, מגמות תחלואה וגיבוש תמונת מצב לאומית. צילום ארכיון: דובר צה"ל

משרד האוצר מעוניין לצמצם משמעותית בפעילות מפקדת אלון של פיקוד העורף נוכח דעיכת גל הקורונה החמישי. אלא שבמשרד הבריאות סבורים שאין לפרק את מרכז השליטה והמפקדה כיוון שאין גוף אזרחי שיידע לתת מענה מהיר כמו הצבא במקרה של התפרצות נוספת.

על פי דיווח של דקלה אהרן שפרן הבוקר בחדשות כאן, מדובר צה"ל נמסר: "ייעוד מפקדת אלון להוות גוף הביצוע האופרטיבי של משרד הבריאות למשימות התומכות במאבק בהתפשטות הנגיף ולצמצם ככל הניתן תחלואה קשה. מיום הקמתה עמדה מפקדת אלון בכלל יעדיה ולאורך תקופת פעילותה ניצלו אלפים מתחלואה קשה וממוות. למפקדה יכולת להתרחב ולהתכווץ באופן דינאמי ובמהירות בהתאם למצב התחלואה".

תגובת משרד האוצר: "עם דעיכת גל האומיקרון במשרדי הממשלה מתקיימים דיונים על צמצום כלל המערכים שהיו פעילים בשיא גל התחלואה, תוך שמירה על מוכנות בין הגלים. בין הגופים שיש כוונה לצמצם בפעילותם גם מפקדת אלון. נבחנת אפשרות גם לצמצום בפעילות מטה ההסברה למאבק בנגיף קורונה במשרד הבריאות. יש כפל תפקידים במשרד הבריאות ובמפקדת אלון בנוגע לניהול משבר הקורונה. מערכי הקורונה שהוקמו בעתות חירום לא תוכננו מראש וכתוצאה מכך יש כפילויות בין המערכים השונים והמשרדים פועלים לצמצם בהם".

תגובת משרד הבריאות: "אנחנו רואים חשיבות רבה בהמשך שימור היכולות לטיפול במקרה של גל תחלואה חדש, ביניהן גם פעילות מפקדת אלון. משרד הבריאות פועל מול משרד האוצר להסדרת הפעילויות בתקופת בין הגלים".

נושאים קשורים:  מפקדת אלון,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  חדשות,  19-COVID,  קורונה
תגובות