חדשות

"שערי צדק": טיפול מאריך חיים ע"י אפודה המשבשת תאים סרטניים

שלוש המטופלות הראשונות בישראל קיבלו את הטיפול בטכנולוגיית שדות חשמליים לטיפול בסרטן הריאות והניסוי הראה הארכת חיים מוגברת

פרופ' ניר פלד. "השיטה הוכחה כיעילה ברחבי העולם במגוון סוגי סרטן". צילום: רון מילר

טכנולוגיה חדשה, העושה שימוש באפודה עם שדות חשמליים ומשבשת חלוקת תאים סרטניים מבלי לפגוע בתאים הבריאים, יושמה לראשונה בארץ במערך האונקולוגי במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

שיטת הטיפול החדשנית - TTFields ,150 kHz - TUMOR TREATING FIELDS - היא אינה פולשנית ומבוצעת באמצעות אפודה מיוחדת הפועלת בטכנולוגיה של שדות חשמליים המועברים אל אזור הגידול הממאיר ומשבשים התקדמותו.

אפודה בטכנולוגיית שדות חשמליים המועברים אל אזור הגידול הממאיר ומשבשים התקדמותו. צילום: דוברות "שערי צדק"

פרופ' ניר פלד, מנהל המערך האונקולוגי ב"שערי צדק", המוביל את המחקר הראשון בארץ בתחום זה, מסביר כי שיטה זו הוכחה כיעילה ברחבה העולם במגוון סוגי סרטן, אם כי בסרטן הריאות הטיפול נמצא בשלבי ניסויים קליניים.

פרופ' פלד: "מחקר אחרון שבוצע ב-80 חולי סרטן ריאות מסוג מזותליומה שקיבלו כימותרפיה מסוג אלימטה, קרבופלטין או ציספלטין, יחד עם ה-TTFields, הראה הארכת חיים מוגברת. בניסוי נוסף בסרטן ריאות מסוג NSCLC גרורתי, המטופלים קיבלו כימותרפיה מסוג אלימטה יחד עם TTFIELDS, והראו גם כן שיפור בתגובה לטיפול. תוצאות מחקרים אלה מעודדות ומספקות תקווה חדשה לחולי סרטן ריאות".

הטיפול החדשני מוצע ב"שערי צדק" כטיפול חמלה והוא מספק פתרון חדש למטופלים שהטיפולים הקיימים אינם יעילים בטיפול במחלה.

נושאים קשורים:  סרטן הריאות,  בית החולים שערי צדק,  פרופ' ניר פלד,  חדשות
תגובות

"הארכת חיים מוגברת"
משפט "קצת" מוזר. לא כ"כ שכיח בדיווח על טיפול רפואי כלשהו.
אז אולי יגלו לנו בכמה חיי המטופלים הוארכו בהשוואה לאלו שלא קיבלו הטיפול.