מחקרים COVID-19

מחקר מ"איכילוב": שיעור ההדבקה הסמויה בעובדי ביה"ח נמוך מאוד

במחקר נבדק שיעור התחלואה הסמויה בקורונה בקרב עובדי בית החולים, החל מקבלת החיסון השלישי - רק אצל 2.6% נמצאו נוגדנים מסוג Anti-N המעידים על הדבקה בעבר

חיסון צוותים רפואיים. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

במחקר שנערך במרכז הרפואי איכילוב-תל אביב נבדק שיעור התחלואה הסמויה בקורונה בקרב עובדי בית החולים, החל מקבלת החיסון השלישי. מנתוני המחקר עלה כי שיעור ההדבקה הסמויה בקרב עובדי בריאות נמוך מאוד ועומד על כ-2.6%.

בבית החולים עקבו במשך מספר חודשים אחרי כמעט 2,000 עובדים שהתנדבו למחקר, כאמור החל מהחיסון השלישי. עד כה נדבקו בקורונה כ-23% מאוכלוסיית המחקר שאובחנו בבדיקת PCR או אנטיגן מוסדי.

מתוך מדגם של כשליש מהנבדקים שמעולם לא חלו, רק אצל 2.6% נמצאו נוגדנים מסוג Anti-N המעידים על הדבקה בעבר. נוגדנים אלה עולים רק בעקבות הדבקה בקורונה ולא בעקבות החיסון. הבדיקות בוצעו על מכשיר alinity בסיוע של חברת איילקס.

לדברי החוקרת הראשית, ד"ר אסתי סייג, סמנכ"ל תפעול ומערכת מידע ומנהלת מבצע החיסונים במרכז הרפואי בתל אביב: "לא ניתן להסיק מנתונים אלה לגבי הציבור הכללי, אשר נמצא בסיכון שונה לחשיפה ונבדק בתדירות נמוכה יותר מאשר עובדי בריאות. בית החולים ירחיב את המחקר לאוכלוסיות נוספות על מנת לעמוד על השיעור האמיתי של תחלואה סמויה באוכלוסיה כולה, מדד אשר עשוי להיות בעל השלכה דרמטית על ניהול המגיפה״.

במחקר השתתפו ד״ר אוריאן הניג, ד״ר אבישי שפיצר, ד״ר יואל אנג׳ל, ד״ר חנוך גולדשמידט, פרופ' אלי שפרכר ופרופ' רונן בן עמי.

נושאים קשורים:  איכילוב,  מחקר,  תחלואה סמויה,  קורונה,  חדשות,  ד"ר אסתי סייג,  19-COVID,  חיסון לקורונה
תגובות