חדשות

בית הדין לעבודה הורה ל'כללית' לעצור את פיטורי מנהל בית חולים העמק

ראשי המחלקות בבית החולים סבורים כי העילה האמיתית להפסקת עבודתו של ד"ר רוזנבוים היא כעסה של הנהלת הקופה על כך שלא מנע ממנהלי המחלקות להתארגן כוועד פעולה עצמאי

מרכז רפואי העמק (מקור: ויקיפדיה)
מרכז רפואי העמק (מקור: ויקיפדיה)

בית הדין לעבודה בנצרת הוציא שלשום (ג') צו מניעה לעצירת פיטוריו המיידיים של מנהל בית החולים העמק בעפולה, ד"ר זיו רוזנבוים – ואף נזף בהנהלת קופת חולים כללית, הבעלים של בית החולים. במאמץ להרגיע את הרוחות הסוערות במוסד הרפואי  וליישר את ההדורים, צפויה, כנראה, הנהלת "כללית" לפגוש היום את בכירי הרופאים התומכים בעמדתו של מנהלם שנכנס לתפקידו רק לפני שנתיים.

בהחלטתו להוציא את צו המניעה נגד הנהלת "כללית" הורה לה בית הדין לעבודה שעליה לעצור את החלטתה להוציא את ד"ר רוזנבוים לחופשה, לאלתר – ועליה לערוך לו שימוע מידי לפני פיטורים. בית הדין מתח ביקורת על "הצעד החפוז של הנהלת כללית ועל הניסיון שלה "להעמיד את בית הדין בפני עובדה מוגמרת" של פיטורי רוזנבוים. הדיון בבקשה שלו למניעת כוונת הקופה לסיים את תפקידו באופן קבוע יתנהל בנפרד.

אתמול, במקביל, פנו 11 ראשי רשויות בצפון הארץ לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, וליו"ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר, בדרישה לעצור את פיטורי ד"ר רוזנבוים ולקיים את התחייבות הקופה להשקיע בבית החולים ובשדרוגו.

הבוקר (ה'), חשפה רוני לינדר ב"דה מרקר" פרטים נוספים על הסכסוך. בין השאר פרסמה ציטוט מתוך פנייתם של 26 מנהלי המחלקות ב"העמק" שהועברה ליו"ר הכללית לוקר ובה נאמר: "התברר לנו השבוע מעל כל צל של ספק כי הכול, כולל הכול, היה אחיזת עיניים. ערכים של ניהול תקין, מימוש התחייבויות מפורשות ויושרה לא קיימים עוד בארגון שלנו".

הרופאים הבכירים ציינו כי "גילו כי התחייבויות לוקר לשדרג את בית החולים ולצמצם את הפער בינו לבין בתי החולים במרכז הארץ לא יתממשו. פערי השירות הרפואי נוצרו והצטברו במהלך עשרות שנים של הזנחה. תוצאתם היא - קיפוח קשה של האוכלוסייה באזור. שיתפנו אותך בנושאים הללו, באת וראית מקרוב, והתרשמנו מכנות הצהרותיך בפנינו שלפיהן תגובש מיידית תוכנית חומש לסגירת הפערים. אלא שהוכחתה פעם נוספת את ההעדפה המקפחת של המרכז על פני הפריפריה. התברר שאין כל ערך למלים, להבטחות, ללחיצת יד ואפילו למסמכים כתובים. התברר לנו כי דינו של מנהל בית חולים שאינו מסוגל 'לסתום פיות' של מנהלי המחלקות ולחסל את מאבקם, אחת דינו – להיערף".

בתגובה לפנייה הזאת כתבה ד"ר אורלי ויינשטיין ראש חטיבת בתי החולים בהנהלת "כללית" לרופאים המוחים: "הנהלת כללית היא זו שהגתה, גיבשה, הוציאה ומוציאה אל הפועל את תוכנית ההתעצמות וההתרחבות הרב שנתית של המרכז הרפואי, תוך השקעת משאבים ניכרת ביותר. כל ניסיון להציג מצג על פיו תוכנית זו הופסקה או לא אושרה חוטא לאמת. רק בשבוע האחרון יצאו לפועל עוד שני מהלכים בתוכנית זאת: רכש מאיץ קווי נוסף למרכז הסרטן, ופנייה רשמית למשרד הבריאות להקמת יחידה לניתוחי לב בבית החולים".

ראשי המחלקות בבית החולים סבורים כי העילה האמיתית להפסקת עבודתו של ד"ר רוזנבוים שיש לו קביעות לשמש כמנהל "העמק" היא כעסה של הנהלת הקופה על כך שלא ריסן את מנהלי המחלקות ואלו התארגנו כוועד פעולה עצמאי. הם דורשים בשנתיים האחרונות תוספת משאבים לבית החולים ושדרוגו למעמד של מרכז־על של הכללית באזור הצפון. הרופאים טוענים שקיבלו הבטחה לשדרוג בית החולים מהמנכ"ל הקודם של "כללית" פרופ' אהוד דוידסון. אלא שהמנכ"לית הנוכחית רות רלברג טוענת שנושא "מרכז העל" כלל לא אושר בהנהלת הקופה וכמו כן טענה שפתיחת מחלקות כמו נוירוכירורגיה וניתוחי לב טעונה אישור משרד הבריאות "ואין סיכוי שאישור כזה יינתן בקרוב" . ראשי המחלקות בבתי החולים טוענים שהצהרה זאת מעידה על נסיגת הנהלת הקופה מהתחייבויות קודמות.

לפי הדיווח של לינדר בהנהלה הראשית של הקופה מאשימים את  ד"ר רוזנבוים בליבוי היצרים. הוא הפיץ בין ראשי המחלקות מכתב שבו הציג את עמדתו – אלא שד"ר וינשטיין ענתה לו: "פניותיך אל ציבור העובדים בטענות חמורות נגד הנהלת הכללית הינן, לכאורה, חמורות ביותר ולא ניתן לקבלן ממי שמשמש בתפקיד בכיר של מנהל מרכז רפואי הכפוף ישירות להנהלת הכללית ונדרש לפעול לקידום ומימוש החלטותיה ומדיניותה. הדברים חמורים שבעתיים לנוכח העובדה שהטענות שהעלית חסרות כל בסיס ואינן אמת".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק",  ד"ר זיו רוזנבוים,  כללית שירותי בריאות,  יוחנן לוקר
תגובות
אנונימי/ת
11.02.2022, 10:54

די ברור פה מי הטוב ומי הרעים....

12.02.2022, 22:17

יש צורך מיידי בשידרוג יכולות בית החולים,לרבות אופציות ניתוחיות מתקדמות בתחומים רלוונטים.ובכך העלאת רמת המוסד וגיוס רופאים מיומנים לאיש מתאים.