COVID-19 בישראל

מנהל ביה"ח האנגלי בנצרת: "האוצר שלח אותי לגייס תרומות בחו"ל"

מנהלי בתי חולים מתלוננים על עומסים בגל הנוכחי ועל מחסור בכוח אדם ובמיטות אשפוז וכי דבר מהסכם התקצוב שנחתם עם האוצר כבר באוגוסט אשתקד לא מומש

ד"ר פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת. נאלץ לשלם לעובדים רק מחצית משכרם

ארבעה מנהלי בתי חולים – פרופ' עפר מרין מ"שערי צדק", ד"ר מיקי הלברטל מרמב"ם, ד"ר פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת וד"ר אסנת לב ציון-קורח, מנהלת "אסף הרופא-שמיר", הציגו אתמול (ג') בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת על תקצוב בתי החולים, תמונת מציאות הנוגדת, לדבריהם, את זו שניסה לצייר בהופעה בתקשורת פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא. האחרון קבע כי מערך בתי החולים איננו על סף קריסה למרות העומסים.

מנהלי בתי החולים מחו על כך שלמרות שנחתם הסכם התקצוב לשנת 2022 עוד באוגוסט 2021 ובו נקבע שיהיה צורך בתוספת של 100 תקנים לצוות הרפואי ו-500 לצוות הסיעודי – דבר ממנו לא מומש. פרופ' זרקא הסביר קודם לכן כי ההסכם הנ"ל איננו רלוונטי למציאות הנוכחית ומסר כי רק 45 מיטות טיפול נמרץ יתווספו בקרוב למערך האשפוז. דבריו קוממו את מנהלי בתי החולים שהופיעו בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת.

פרופ' מרין אמר בין השאר: "יש פער גדול בין המציאות בכל בתי החולים בגל החמישי הנוכחי של המגיפה לבין מה שמוצג בתקשורת".

ד"ר הלברטל סיפר כי נאלץ לצמצם פעילויות ברמב"ם, לסגור ארבעה חדרי ניתוח וכן את פעילות מכון הגסטרו כדי להפנות כוח אדם ומיטות אשפוז לחולי קורונה. "המטופלים וגם המטפלים משלמים בחייהם על התנהגות משרד הבריאות", קבל ד"ר הלברטל. הוא גם התלונן על כך שבית החולים פועל עתה באי ודאות כספית ושעד כה לא התקיים דיון ממשי בנושאים הללו, בעוד שהאוצר ומשרד הבריאות טוענים שהדיון התקיים.

ד"ר חכים סיפר כי החודש נאלץ לשלם לעובדי בית החולים בנצרת רק מחצית משכרם ו"אינני יכול להסתכל להם בעיניים". הוא התמרמר על כך שהאוצר מכתיב לבית החולים תקרת גירעון גם במציאות העכשווית עקב מגיפת הקורונה והעומס על בית החולים. "מהאוצר אמרו לנו, לך תגייס כספים בחו"ל", סיפר.

ד"ר לב ציון-קורח מסרה בדיון כי נאלצה להורות על אשפוז חולים בחדרי האוכל במחלקות. "האוצר לא נותן לנו תקנים כי שם סבורים שגל האומיקרון פחות חמור מגל הדלתא, וזה פשוט לא נכון".

מנהלי בתי חולים שלא נטלו חלק בדיון לא הסתירו את ייאושם מהמצב והביעו תמיהה מדוע האוצר ומשרד הבריאות מסרבים לעזור. נציגי האוצר שהשתתפו בדיון בוועדה סירבו לדווח בפירוט את המהלכים וההתקדמות במימוש ההסכם ובעקבות זאת הודיעה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, כי היא עוצרת כל חקיקה שתובא לאישור הוועדה עד שלא יתקיים דיון רציני בסוגיית תקצוב בתי החולים.

נושאים קשורים:  עומס בבתי החולים,  פרופ' עופר מרין,  אסנת לב ציון קורח,  ד"ר פהד חכים,  ד"ר מיקי הלברטל,  קורונה,  19-COVID,  תקצוב בתי החולים,  משרד האוצר
תגובות
אנונימי/ת
10.02.2022, 09:21

אם המנהלים יתעשתו ויארגנו את העבודה בבית החולים מאושפזים לא ישכבו במטבחים. למשל לסגור מחלקה כירורוגית ולנתח רק מיקרים דחופים גם אם זה יוריד לתקופה מסויימת את ההכנסות.
אבל כל זמן שמאושפזים יסכימו לשכב במטבח ולא לדרוש (עם פניה מעו"ד) לעבור למקום אחר בבית החולים - למשל משרדו של מנהל בית החולים, או לבית חולים אחר המצב לא ישתנה.

אנונימי/ת
10.02.2022, 12:02

בית החולים אנגלי בנצרת הוא בית חולים פרטי, אין לדרוש ממדינה את המימון.

אנונימי/ת
19.02.2022, 08:54

הבי״ח בבעלות פרטית אך אינו עוסק ברפואה פרטית אלא ציבורית. למה כל כך הרבה ליברטריאנים לא מסוגלים לראות מעבר לקצה אפם?