COVID-19 בישראל

בתוך שבוע אושפזו עשרה ילדים עם חשד לתסמונת PIMS

מאז תחילת המגיפה ובכל גלי התחלואה היו בסך הכל 220 מקרים של פימס בישראל | בשבוע האחרון זוהו בנוסף כמה מקרים של תופעות נוירולוגית בילדים שהחלימו מקורונה

"אין כל תכנון מערכתי למיטות אשפוז לילדים". אילוסטרציה

בתוך שבוע אושפזו עשרה ילדים עם חשד לתסמונת פימס. כך דיווחה אמש (א') קטי דור בחדשות כאן 11. שישה מהמקרים "מאובחנים כמעט בוודאות מוחלטת" והשאר "בחשד גבוה". לפני שבוע היה רק מקרה אחד של פימס בישראל. גם בדו"ח אמ"ן הבוקר צוין כי זוהו בעשרת הימים האחרונים מספר מקרים של פימס בילדים.

לפי הדיווח, "החשש של רופאי הילדים ומשרד הבריאות הוא שבשבועות הבאים יהיו עוד מקרים של פימס. התסמונת מופיעה בין שלושה לשישה שבועות מרגע ההחלמה מההידבקות הראשונה. בתי החולים הונחו לדווח בנושא ספציפי זה מדי יום.

מאז תחילת המגיפה ובכל גלי התחלואה היו בסך הכל 220 מקרים של פימס בישראל. בגל הדלתא, בין 50 ל-60 מקרים ונרשם אף מקרה תמותה אחד מהתסמונת. בארה"ב, כך על פי מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה (דו"ח אמ"ן ומשרד הבריאות), צוין כי רוב המקרים של פימס הופיעו בילדים שאינם מחוסנים.

בתוך כך דיווחה הבוקר שרית רוזנבלום ב"ידיעות אחרונות" כי זוהו בשבוע האחרון כמה מקרים של תופעות נוירולוגית בקרב ילדים שהחלימו לאחר שחלו והיו במצב קל. ביניהם היו מקרים של דלקת במוח (אנציפליטיס), פרכוסים, בלבול והפרעה בשווי המשקל וכן כאבי ראש. אלא שהרופאים טוענים שאכן היו כמה מקרים אבל לא ברור אם נגיף האומיקרון או תת זן אחר של נגיף הקורונה גרם לכך.

ד"ר איתי פסח, מנהל טיפול נמרץ ילדים בשיבא אישר אבל הדגיש שאלו דיווחים ספורדיים. ילדים עם חום מפרכסים אבל קשה לדעת מה גרם לפרכוסים במצב הזה.

לפי דו"ח אמ"ן זוהו בכמה מדינות בעולם מקרים כאלה, שנחשבים לחריגים ואף לא מוכרים עקב הידבקות באומיקרון. במהלך חודש ינואר, בעת גל האומיקרון, זוהו לדוגמה בארה"ב מספר מקרים של ילדים בגילאי בית הספר שסבלו מתסמינים המחשידים לאנצפליטיס כשבועיים לאחר החלמתם מקורונה ואלה לוו בכאבי ראש, הפרעה בקואורדינציה, הקאות, סחרחורות, ריצוד עיניים, פרכוסים, חולשה ובלבול.

נושאים קשורים:  תסמונת PIMS,  קורונה,  ילדים,  ד"ר איתי פסח,  פרכוסים,  19-COVID
תגובות