חדשות

קיצור תורים ל-MRI ברפואה הפרטית מאריך את התורים ברפואה הציבורית

בתי החולים הפרטיים נכללים במכסת האישורים של משרד הבריאות להחזקת מכשירי MRI וחברות הביטוח מציעות שירות מקוצר לעשירים על חשבון הפעילות הסדירה של התורים לבדיקה

בדיקת MRI. שיקול הדעת של הקופות לגבי בדיקות או טיפולים שונה מקופה לקופה. אילוסטרציה

בישראל מבצעים 47.5 בדיקות MRI לאלף תושבים לעומת 80 במדינות ה-OECD. בעוד נתוני דו"ח חדש על מצבה של מערכת הבריאות בישראל בהשוואה לזה של מערכות הבריאות במדינות ה-OCED מורים על שיעורי בדיקות נמוכים ועל מחסור חמור במכשירי MRI - שיעור מכשירי ה-MRI למיליון תושבים בישראל עומד על 5.1 לעומת ממוצע ה-OECD העומד על 17, דנה היום ועדת הבריאות בכנסת בתקנות המכשור הרפואי ובהצעת חברות ביטוח פרטיות לתור מקוצר ל-MRI.

בדיון בוועדה הציג ח"כ אופיר כץ כי לאחרונה הושק קמפיין פרסומי של חברת ביטוח גדולה המציעה תור ל-MRI בתוך 48 שעות. ח"כ כץ ביקש לבחון בוועדה "האם חברות הביטוח מציעות שירות מקוצר לעשירים על משאב ציבורי שלוקה בחסר – MRI".

חברי הכנסת ונציגי הקופות טענו בוועדה כי גם אם זה נעשה בבתי חולים פרטיים, מדובר בפגיעה הסדירה של התורים למכשיר, משום שגם בתי חולים פרטיים נכללים במכסת האישורים של משרד הבריאות להחזקת המכשיר. נציג קופת החולים כללית טען כי בהעדר תורים פנויים בבתי החולים הציבוריים, קופות החולים נותנות טפסי 17 לתורים בבתי החולים הפרטיים אך שם נתקלים בקדימות של חברות הביטוח הפרטיות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, דרשה לקבל ב-24 שעות הקרובות דו"ח ממשרד הבריאות על כמות מכשירי ה-MRI שאושרו על ידו, מצב הפריסה והחלוקה בין בתי חולים ציבוריים ופרטיים.

ח"כ סילמן אמרה: "המכשור הרפואי הוא העיניים של הרפואה ועם זה יכולים לקדם ולהציל חיים של אנשים. זה צריך להיות זמין ונגיש בכל מקום. אנחנו סבורים שיש הרבה עוד היכן לפתוח ולהרחיב את התקנות בכדי להיטיב עם כל האוכלוסיה. כולל שילוב יותר של מכשור רפואי בקהילה ולא רק בבתי החולים.

"כמו כן", אמרה, "אנחנו מוצפים בעדויות מטלטלות ממשפחות שילדים קטנים שצריכים להיות בבדיקה כזו, קמים בבוקר, צמים שעות ארוכות ואז נבדקים רק אחרי הצהריים. צריך שמשרד הבריאות ישלב בתקנות נוהל ברור בנושא כמו שקיים בארה"ב ולפיו שיש קדימות לילדים".

נציגי משרד הבריאות הגיבו כי הפנייה בנושא התקבלה אך זה עתה והדברים ייבחנו בהמשך. לדברי נציג רשות שוק ההון במשרד האוצר בדיון, כל הכיסוי של החברה הביטוחית לתור במכשירי ה-MRI הוא רק בבתי החולים הפרטיים ואם עדיין יש בכך פגיעה עבור הרפואה הכללית, הנושא ייבחן שוב יחד עם משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  MRI,  מצוקת תורים,  רפואה פרטית,  ביטוח רפואי פרטי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.01.2022, 11:04

מרתיח שזה נכנס תחת הספירה הכללית!

27.01.2022, 18:07

שוב ושוב נמצא שהמונח "רפואה פרטית" לא מציין תוספת שירות כי אם הסטה של שירות מהמטופל הציבורי לקיצור התור של המטפל הפרטי. פרופ' מאיר ברזיס הראה זאת בהדסה לפני כמעט עשור וחזר על כך גם בבתי חולים אחרים. ועדת גרמן דנה בכך ולמרות זאת אנחנו שוב מופתעים?

אנונימי/ת
27.01.2022, 22:52

שאריות של ליצמן.
תודה ליצמן.
העיקר סגר עסקת טיעון בפרשת לייפר. הגן על פדופילית לכאורה ורמס את כל הרופאים