חדשות

הרופא שהותקף ב"איכילוב": "עם אף שותת דם ופנים נפוחות, ניסיתי להבין מה לעזאזל קרה פה"

הרופא המתמחה שהותקף במיון נשים מתאר את אירוע האלימות הקשה שחווה: "בן זוגה של המטופלת, שטען שהתחלתי עם אשתו, נגח בפניי בעוצמה אדירה והמשיך להכות אותי באגרופים"

ד"ר דותן. "אני וחבריי לא יכולים להמשיך לעבוד תחת חשש מאלימות מכל סוג". צילום: ג׳ני ירושלמי/ דוברות איכילוב

תושב יהוד בן 37 נעצר בסוף השבוע (ו') בחשד כי תקף רופא נשים שטיפל באשתו במחלקת מיון נשים ויולדות במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. המשטרה הוזעקה למקום והחשוד, כאמור, נעצר. על פי החשד, הגבר היכה מספר פעמים באגרופים בפניו של הרופא והיכה בארונות לציוד רפואי. בעקבות האירוע האלים, הבוקר (א') התקיימה אסיפת מחאה ב"איכילוב".

הרופא המתמחה שהותקף תיאר בדף הפייסבוק של "איכילוב" את רגעי הזוועה ואת אירוע האלימות הקשה שחווה: "שמי ד״ר דותן, רופא מתמחה באגף נשים ומיילדות. בערב שבת הותקפתי על ידי בעל של מטופלת ובעל כורחי אני כותב פוסט זה.

"בערב שבת האחרון, תורנות רביעית שלי בשמונה ימים האחרונים, אחרי 15 שעות של משמרת אינטנסיבית, הגיעה מטופלת חמישה חודשים אחרי לידה בשל כאבי בטן. קיבלתי אותה לבדיקה תוך זמן קצר ובדקתי אותה בחדר טיפולים במיון כשבעלה נוכח בחדר בזמן כל הבדיקה.

"ביקשתי לקרוא לרופאה נוספת להתייעצות, שאלתי את המטופלת ואת בן זוגה אם הם יכולים להמתין בחדר עד שתגיע הרופאה להתייעצות ובינתיים ניגשתי לבדוק מטופלות אחרות. לאחר 15 דקות כשראיתי שהרופאה מתעכבת, נכנסתי חזרה לחדר ועדכנתי את המטופלת ובן זוגה שהיא קצת מתעכבת ושברגע שהיא תגיע, ניכנס לראות אותה שוב ביחד ובינתיים עברתי לחדר הסמוך לבדוק אישה אחרת.

"לאחר מס׳ דקות שמעתי פיצוץ עז, חשבתי שמישהי נפלה בחוץ ויצאתי מיד לראות מה קרה. כשיצאתי מהחדר והסתכלתי שמאלה, יצא מהחדר הסמוך בן זוגה של המטופלת שטען שהתחלתי עם אשתו ונגח בפניי בעוצמה אדירה. לאחר מכן המשיך וניסה להכות אותי באגרופים אבל הצלחתי לחמוק ממנו תוך כדי שבני זוג של מטופלות אחרות בחדר המתנה והאחות תופסים אותו עד הגעת המאבטחים.

"המום וכואב עם אף שותת דם ופנים נפוחות, ניסיתי להבין מה לעזאזל קרה פה הרגע, כשהמבט של המטופלת שיצאה מהחדר והסתכלה המומה על המתרחש הצטלב במבטי, תוך חוסר הבנה משותף של שנינו לגבי הסיטואציה.

"מסתבר שבזמן שהייתי בחדר הסמוך, הבעל ראה על השולחן פתק עם מספר טלפון של רופא אורולוג בשם יותם שהתייעצתי איתו קודם על מקרה אחר. הוא שאל את האחות לשמי והיא אמרה לו: דותן. הוא כנראה שמע יותם והסיק שאני מתחיל עם אשתו ומנסה להעביר לה את פתק עם המספר טלפון - הזוי ולא להאמין שזה סיפור אמיתי.

"בתום האירוע לאחר שנרגע ובנוכחות כוחות האבטחה והמשטרה והבין את הטעות הגדולה, הוא ביקש להתנצל בפניי ואמר שהוא לא יודע מה קרה לו ואיך איבד שליטה ככה. לאחר מכן, בזמן שהייתי מחוץ למיון עם מנהל האגף שלי פרופ׳ יריב יוגב וניסינו לעבד את האירוע, פנה אלי אביו של התוקף וביקש להתנצל עמוקות בשמו ובשם בנו על האירוע.

"לאחר שנבדקתי על ידי רופא א.א.ג כתוצאה מחבלת אף, חבריי לעבודה ביקשו להחליף אותי בתורנות ולאפשר לי ללכת לנוח ולעכל את הדברים אבל התעקשתי להישאר ולהמשיך בעבודתי לעוד 10 שעות נוספות כדי לא לפגוע במטופלות אחרות וכדי לא ליצור עומס נוסף על חבריי לעבודה שגם ככה בתקופה מורכבת ועמוסה בשל קורונה, בידודים וסיבות אחרות.

"24 שעות אחרי האירוע, כל מה שאני מבקש זה למסור מסר ברור: לא משנה מה בנאדם מסיק חושב או הוזה, אלימות היא לעולם לא הדרך, אלימות רק מביאה עוד אלימות ולעולם לא מביאה פתרון.

בחרתי להיות רופא כדי לטפל ולהציל חיים, בחרתי להיות רופא כי בעיניי זה מקצוע בו הכוונות שלך והפעולות שאתה עושה ביום יום שלך הם תמיד בכוונה להטיב עם הזולת. אני מקבל משמעות עצומה כל יום בעבודתי ואני גאה מאוד להיות רופא במקצוע הכל כך יפה והמשמעותי הזה.

"יש לפני עוד שנים רבות של עשייה רפואית בהן אמשיך לטפל באנשים ואני אמשיך לעשות זאת אבל אני וחבריי - רופאות/ים, אחיות/ים וצוותים פארא-רפואיים לא יכולים להמשיך לעבוד תחת חשש מאלימות מכל סוג שהיא, מגיע לנו יותר מזה".

נושאים קשורים:  איכילוב,  אלימות נגד רופאים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
23.01.2022, 17:43

תפסיק לצפות שמישהו יגן עליך, קח אחריות על חייך ולמד הגנה עצמית.
אם לפני 80 שנה מי שהיה כאן היה בונה על טוב ליבם של אחרים לא הייצה לנו מדינה.
תלונות במשטרה לא מפחידות אף אחד. אבל ברגע שנתחיל לשמוע על מקרים של רופאים ששברו שיניים או סדקו צלעות לבני משפחה אלימים במקום לשמוע על רופאים שנפצעו - אז ערסים יחשבו פעמיים. יש כאלה שמבינים רק שפה של כח.

אנונימי/ת
24.01.2022, 19:58

מסכים איתך. יש לנו זכות להגנה עצמית וכל האמצעים כשרים לשם כך.

אנונימי/ת
24.01.2022, 20:30

נכון הוא, שלא תקבל גיבוי מאף אחד.
לצערינו, אם תשתמש בהגנה עצמית, בטוחני שיאשימו *אותך* באלימות.
השאלה, מה עושים?

אנונימי/ת
24.01.2022, 21:26

מה עושים???
בטח שלא שותקים לבבון הא"י המצוי!!!

25.01.2022, 16:45

אנו חיים בעולם אלים ובמדינה אלימה ולחוצה בה אנשים מרקעים תרבותיים שונים נפגשים עם המושיע התורן -תרתי משמע- ולא תמיד יהיו מרוצים מההליך הרפואי וייבטאו זאת באלימות. לכן אני מסכים : צריך לדעת מעט הגנה עצמית כדי ממש להגן על עצמנו ולא לחטוף...

אנונימי/ת
26.01.2022, 11:18

זה המוסר השכל שלמדת מהסיפור הזה? באמת?

אנונימי/ת
23.01.2022, 19:42

רחמנות על האישה שסביר להניח סובלת אלימות כבר או בעתיד.
אני לא אופטימי לגבי הילד גם.
אשר למשטרה: לאחר אירוע שאיי ו עלי ברצח הגשתי תלונה. לקח שנה וחצי ובסוף התוקף קיבל הסדר מותנה קנס על 1000 שח.
רשויות אכיפת החוק לא מתייחסות ברצינות לאלימות נגד צוותים רפואיים.

23.01.2022, 22:19

בהיותי מתמחה בפנימית, בעת תורנות מיון ברמב"ם, מטופל בלתי מרוצה איים שירצח אותי, יצא למגרש החנייה וחזר עם מ-16 ביד. הוא נעצר על ידי אנשי הבטחון והועבר לדי המשטרה. בני משפחתו התחננו אלי שלא אגיש תלונה אבל סרבתי. במציאות האלימה בישראל צריך לדרוש הגברת השמירה בחדרי המיון. לאור המקרים האחרונים נראה שצריך הגבלת כניסת בני משפחה לחדרי מיון.

אנונימי/ת
24.01.2022, 19:20

אם נגרמו נזקי גוף לא להסס להגיש תביעה אזרחית. המשטרה לא מכאיבה לעארסים, גם ככה הם לא סופרים אותה. פיצוי כספי והוצאה לפועל זה כבר סיפור אחר.

אנונימי/ת
24.01.2022, 21:23

אכן, האפיק האזרחי יהיה אפקטיבי מאוד, ברור כמובן שאם מדובר באדם מעוט יכולת אפשר לפרוס לתשלומים על גבי 18 שנים נגיד, ז.א. סכום חודשי של 1000 ש"ח על פני 18 שנים בלי ריבית אבל כן עם הצמדה יכול להניב תשואה נאה לתובע כמו גם פיצוי הולם, משהו כמו מענק פריפריה/מקצוע במצוקה פחות או יותר.

24.01.2022, 23:30

תודה על השיתוף
סיפור כואב מאד
מדאיג לחשוב גם מה חווה המטופלת בבית...
תוכניות להורדת האלימות,ניהול קונפליקטים ועדו הכרחיות משלב מוקדם בחיים, לצערי החוויה שלי בשנים האחרונות שההפך קןרה ובמיוחד מאז הפגיעה האנושה של הקורונה במערכת החינוך, אבל גם קודם.

כל ארוע כזה גם ראוי לשביתה ומחאה, של כולנו, אין תירוץ לזה שאיזשהוא אדם יחווה כזאת אלימות ובוודאי לא אדם בתורונות הרביעית ב8 ימים...

חייבים להגיש תלונה על התנהגות כזאת עם כל ההבנה למצבו כאב צעיר - נראה לי שזה גם יגן על משפחתו ועליו בעתיד, להבין שזלא עוברים על דבר כזה לסדר היום.
היום זה אתה - מחר אלו אשתו וילדיו.
לצערי צומצמו בממשלה הקודמת תוכניות השיקום לגברים אלימים למרות שכליאה יקרה יותר מהוסטל עם תוכנית שיקומית...

החלמה מהירה מפצעיך, והמשך דרך טוב, פורה וראוי למסירות שלך

25.01.2022, 08:23

לכל אנשי צוות רפואי, הצטיידו, בגז מדמיע.
חיייך או חיי חברך חייך קודמים.

אנונימי/ת
25.01.2022, 16:13

דברים כנים כואבים ומוצדקים . אבל כולנו יודעים שמדיבורים לא יוצא כלום. מאידך גם לו התלונן במשטרה, גם כן לא היה יוצא כלום. החמרה בחקיקה,טיפול עונש מהיר, הוא רק מלווה. , להוציא אותו מיידית לא פוגע בזכות אשתו לטיפול.