מחקרים

ההשפעה הפסיכולוגית של מחלת הקורונה על מטופלים עם אסתמה ומחלות אלרגיות

מטופלים עם אסתמה ומחלות אלרגיות והוריהם נמצאים בסיכון להפרעות פסיכולוגיות בקורונה

מצוקה נפשית, דיכאון במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לסכם את הספרות הנוכחית בנושא ההשפעות הפסיכולוגיות של מחלה כתוצאה מזיהום בנגיף ה-SARS-CoV-2 על מטופלים עם מחלות אלרגיות. מטרה נוספת הייתה לזהות פערים קיימים הדורשים מחקרים נוספים.

משאבי המידע בהם השתמשו החוקרים כללו את Ovid MEDLINE, Embase Classics ו-Embase החל מ-1947 ועד ה-18 באוקטובר 2021. שיטת החיפוש כללה את מילות המפתח מחלות אלרגיות, covid והפרעות פסיכולוגיות. במסגרת המחקר נכללו כתבים ראשוניים ותקצירים תוך שימוש ברשת או בטלפון, מחקרי שיטות מעורבות אשר תיעדו חוויות של המטופל והמטפל, מחקרי מקרה וקווים מנחים שהותוו על ידי קבוצות של מומחים למחלות אלרגיות.

תוצאות המחקר הדגימו כי מטופלים עם אסתמה ומחלות כרוניות נשימתיות אחרות נמצאים בסיכון גבוה יותר לתוצאים פסיכולוגיים, כאשר גורמי הסיכון כוללים חומרת אסתמה, נשים והיסטוריה קודמת של חרדה ודיכאון אשר ככל הנראה בגלל תפישת חומרת מחלת הקורונה. מחקר אחד זיהה כי מטופלים עם נזלת אלרגית היו בסיכון גבוה יותר לחרדה ודיכאון בהשוואה לביקורות בריאות (p<0.001 בשניהם). האפקט הפסיכולוגי של אלרגיות למזון במהלך הקורונה היה חזק יותר בקרב הורים ומטפלים. בדומה לכך, הורים לילדים עם אסתמה חוו נטל פסיכולוגי משמעותי ביחס לביקורות בריאות.

למגפת הקורונה היה אימפקט פסיכולוגי משמעותי על מטופלים עם אסתמה. מעט מאוד מידע פורסם בנושא השפעות הקורונה על בריאות הנפש בקרב מטופלים עם נזלת אלרגית ואלרגיות למזון. ככל שמתקדם המחקר אודות ה-COVID-19, וככל שהמחקר מתקדם לאורך שלבי המגיפה, חשוב שרופאים יהיו מודעים לתחלואה נפשית נלווית למחלת האלרגיה הכרונית. יש להפנות את המטופלים ואת המטפלים למשאבים מתאימים תוך ניהול המחלה האלרגית.

מקור:

Swisher A. et al. Annals of Allergy Asthma and Immunology (2021). https://doi.org/10.1016/j.anai.2021.12.013

נושאים קשורים:  מחקרים,  אסתמה,  נגיף הקורונה,  מצב נפשי,  תחלואה נלווית,  הכל על דלקת סוג 2 באסתמה,  דלקת טייפ 2 באסתמה,  type 2