COVID-19 בישראל

פרופ' סגל מעריך: "ישראל במקום השני בעולם בתחלואת הקורונה"

המומחה ממכון ויצמן מעריך כי בין 1.5 לשני מיליון ישראלים כבר נדבקו בזן האומיקרון, שיא התחלואה יירשם בימים הקרובים אבל לא יעלה על מספר החולים הקשים בגל הדלתא

בדיקת קורונה. צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש 90

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, המרכיב מודל החיזוי לתחלואת הקורונה בישראל, העריך הבוקר (ג') בראיון לאטילה שומפלבי ב-ynet. "כל הנתונים מעידים עתה שההגעה לשיא התחלואה אכן תהיה בימים הקרובים ואז תגיע ירידה. לא נעבור את מספר השיא בחיזוי, 1,200 חולים קשים".

עוד העריך פרופ' סגל כי בין 1.5 לשני מיליון ישראלים כבר נדבקו בזן האומיקרון ולפיכך "ישראל, יחסית לאוכלוסייתה במספר המאומתים החדשים היומי, עם 10% בדיקות חיוביות, היא עתה במקום השני בעולם. רק אירלנד לפנינו". פרופ' סגל אמר: "אני מעריך שהירידה בתחלואה אכן מתקרבת. לפני כשלושה שבועות הערכנו שהעלייה תימשך שלושה שבועות ושלאחריה נראה ירידה - עכשיו זה קורה, ממש לפי התחזית.

"קצב ההתפשטות בישראל דומה למה שקורה עתה בעולם. אימתנו יותר מ-500 אלף איש בגל האומיקרון עד כה, שזה כמו המספר שאימתנו בגל הדלתא. כיוון שמספר האנשים הנדבקים בפועל גדול יותר פי שלושה-ארבעה, להערכתי, ממספר המאומתים, אני מעריך שעד עכשיו נדבקו באומיקרון כמיליון וחצי עד שני מיליון ישראלים. זה אמור להביא אותנו למקדם הדבקה 1 ולהתחיל להביא לירידה בתחלואה".

בהקשר למצב בבתי החולים, אמר פרופ' סגל: "בינתיים, נמשיך לראות גידול במספר החולים במצב קשה כי יש עיכוב מסוים בין העלייה במספר המאומתים לבין העלייה במספר החולים קשה. עם זאת, לא נראה לי שנעבור את השיא של מספר החולים קשה בבתי החולים - 1,200, כפי שהיה בגל השלישי. רואים שהמאושפזים שוהים בבית החולים זמן קצר יותר לעומת מה שראינו בגל הדלתא. זה תומך בהערכה שהאומיקרון גורם לתחלואה פחות קשה".

נושאים קשורים:  פרופ' ערן סגל,  אומיקרון,  תחלואה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2022, 21:24

וריאנט האומיקרון אלים פחות משפעת עונתית, משהו כמו metapneumovirus/adenoviru/RSV , כמובן מדבק מאוד כמוהם. אבל הוא שייך למשפחת הCORONA ולכן הניהול של הגל הנוכחי הוא היסטרי בלשון המעטה.

אנונימי/ת
20.01.2022, 14:45

עשרים אחוז מהאוכלוסיה נדבקה, ישראל מקום ראשון בעולם למספר מאומתים.
המסכנה המתבקשת שכל ההגבלות לא יעילות. לא כל כך מסובך להבין את זה