COVID-19 בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות: "בעוד שבוע נראה ירידה במספר החולים"

"לפנינו עדיין שבועיים-שלושה קשים בכל הנוגע לתחלואה", אומר פרופ' נחמן אש ומודה: "ההנחיות לציבור אכן מורכבות - האומיקרון לא מאפשר עבודה כמו שידענו קודם"

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות. צילום: נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הבוקר (ג') בראיון לגלי צה"ל כי אתמול אומתו כ-50 אלף נדבקי קורונה חדשים והדגיש: "אכן יש עלייה במספר החולים במצב קשה והוא מתקרב ל-500 ומספר המונשמים מתקרב ל-100. לשמחתנו, לא רואים עלייה במחוברים לאקמו. ההערכה היא שבעוד שבוע נראה כבר ירידה מסוימת במספרים הללו ולפנינו עדיין שבועיים-שלושה קשים בכל הנוגע לתחלואה".

עוד אמר פרופ' אש: "התחלואה עתה פחות קשה, אבל המערכת מאוד עמוסה, בעיקר חדרי המיון. יש עומסים על המערכות הממוחשבות של משרד הבריאות ולכן אין נתונים". בכך התייחס לתקלות הטכניות שהיו בימים האחרונים באתר משרד הבריאות שבו מופיעים מדי בוקר נתוני התחלואה העדכניים.

פרופ' אש התייחס גם להחלטה לקצר את משך הבידוד לחמישה ימים, עליה הודיעו אתמול שר הבריאות וגם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "זו הייה החלטה מורכבת. השיקול היה הצורך ציבורי. רואים את מספרי המבודדים והמאומתים ואת ההשפעה של הבידודים על המשק ומערכת החינוך. רצינו לנקוט במשהו מידתי תוך ניהול סיכונים".

הוא גם השיב לטענת העולות בימים האחרונים מהציבור, לפיהן אזרחים רבים לא מצליחים לעקוב אחרי השינויים התכופים בהנחיות ומתלוננים שהן נעשות יותר ויותר מורכבות: "אכן, ההנחיות הופכות להיות יותר ויותר מורכבות ויש יותר נטל על האזרח. האומיקרון לא מאפשר עבודה כמו שידענו קודם והנחיות ברורות תוך שמירה על אכיפה.

"נדרשת לכן אחריות של כל אחד ואחת. אם יש סימפטומים, אל תצאו מהבית, גם אם נגמרו חמשת ימי הבידוד. בימים שלאחר הבידוד, חשוב מאוד להקפיד על עטיית המסיכה, על שמירת ריחוק חברתי ועל התרחקות מאנשים הנמצאים בקבוצת הסיכון".

באשר לממצאים הראשוניים מהמחקר על יעילות המנה הרביעית שנערך ב"שיבא", אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "התוצאות שהתקבלו במחקר הזה לא היו מפתיעות במיוחד ועם זאת אנחנו מעריכים שההגנה מפני תחלואה קשה, במיוחד של מי שנמנה על קבוצות הסיכון, עדיין קיימת לאחר קבלת החיסון הרביעי ואני קורא לציבור שזכאי למנה הרביעית - לבוא ולהתחסן".

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  משרד הבריאות,  בידוד,  הנחיות לציבור,  אומיקרון,  19-COVID,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2022, 18:51

הם מתחילים להיראות כמו פרשני כדורגל, מנכל המשרד ראשת בריאות הציבור וחבר מרעיהם. מנתחים מהלכים כבר אחרי שקרו עם אפס ראיית משחק קדימה במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב אף החלטות שמוכחות בהמשך כשגויות בלשון המעטה