COVID-19 בישראל

רופאי הילדים יקיימו שיחות זום יזומות עם הורים כדי לעודד התחסנות

ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים ספרא ב"שיבא": "אם מבצע חיסוני הילדים היה מצליח יותר – היינו עכשיו במקום אחר"

מתן חיסון קורונה לתלמידת בית ספר. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

חברי האיגוד לרפואת הילדים הודיעו אמש (א') כי הם נרתמו ליוזמה לפיה יקיימו מבצע שיחות יזומות בזום עם הורי הילדים במערכת החינוך כדי לעודד אותם לחסן את ילדיהם. כמו כן, הרופאים יסבירו להורים בשיחות אלו את הסכנות שבמחלת הקורונה וכי החיסון הוא הכלי הרפואי היעיל ביותר להתמודדות עימה. המבצע נושא את הסלוגן: "עידוד להתחסן ויפה שעה אחת קודם".

המבצע נערך בהובלת האיגוד לרפואת ילדים ובשיתוף משרד החינוך, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות, איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, מרכז השלטון המקומי, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית.

כל קבוצת הורים שתרצה להשתתף במפגש זום עם רופא ילדים תוכל להתקשר למנהל מחלקת החינוך ברשות המקומית או למנהל בית הספר שבו לומדים הילדים על מנת לתאם מפגש כזה.

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, מסר: "בשעת חירום - אנחנו מתגייסים. היעד: כמה שיותר ילדים מחוסנים, כמה שיותר הורים שזוכים למענה. זוהי אחריותנו. נעשה כל צעד להנגשת המידע בדבר החיסון הבטוח לילדים. כל ילד שמתחסן עכשיו מגן על עצמו ועל הסובבים אותו מהגל המשתולל".

על פי הערכות שהולכות ומתגבשות בקרב רופאי הילדים, כך דיווח "ישראל היום", "אם מבצע חיסוני הילדים היה מצליח יותר – היינו עכשיו במקום אחר". על פי הנתונים שנמצאים עתה בידי הרופאים ממקורות שונים בעולם, 91% מהילדים שאושפזו בתקופה האחרונה לא היו מחוסנים.

בכירי רופאי הילדים שהתראיינו ביומיים האחרונים בכלי תקשורת שונים העריכו כי שיאו של גל התחלואה הנוכחי, "גל האומיקרון", יגיע כנראה לשיאו בעוד כשבועיים וחצי עד שלושה שבועות ונדרשת היערכות לקראתו גם על רקע היעדרויות צפויות של צוותי רפואה הנאלצים לשהות בבידוד.

ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים ספרא ב"שיבא", אמר אמש לערוץ 12: "כרגע אנחנו בתחילתו של הגל ונראה את שיאו בתוך שבועיים וחצי-שלושה. חשוב לציין: הדיווחים הזורמים מהעולם וניתוח הגרפים מראים שכרגע עדיין אין מצב של תחלואה נרחבת, אלא תחלואה שבה הגיעו ילדים לאשפוזים בגלל או בעיקר עקב מחלות אחרות ואז התברר, במהלך הבדיקות שעברו, שהם גם חולים או נשאי נגיף קורונה. אכן יש קפיצה בבת אחת בשיעורי האשפוז של ילדים בלא מעט מדינות וערים גדולות. בניו יורק לדוגמה וגם בבריטניה כ-70% מהילדים שהתאשפזו היו עם אומיקרון".

ד"ר פסח, המופיע מדי ערב בתשדירי משרד הבריאות לעידוד התחסנות הילדים, הדגיש: "אם מבצע חיסון הילדים בארץ היה מצליח - ובלשון המעטה הוא למרבה הצער לא הצליח – היינו עתה במקום אחר. החיסון, שהוא הכלי הכי טוב שיש עתה בידינו, הוא מה שמשנה לחלוטין את ההתמודדות עם הקורונה. ככל שיהיו יותר מחוסנים, המציאות גם על רקע התפשטות האומיקרון, היתה נראית טוב הרבה יותר". על פי הערכתו, לאחר שהגל יגיע לשיאו, אם תתממש התחזית על מועד השיא, יש לצפות לירידה בתחלואה וחזרה הדרגתית לשגרה.

נושאים קשורים:  חיסונים,  איגוד רופאי הילדים,  זום,  ד"ר איתי פסח,  פרופ' צחי גרוסמן,  אומיקרון,  19-COVID,  חדשות
תגובות