COVID-19 עולמי

בצרפת אותר וריאנט קורונה חדש: נושא 46 מוטציות

עד כה אותרו לפחות 12 מקרים של הידבקות בוריאנט שנחשב ל"קרוב משפחה רחוק" של האומיקרון | וירולוג מאוניברסיטת ת"א מרגיע: "הוריאנט הצרפתי לא שרד"

וריאנט חדש לנגיף הקורונה. אילוסטרציה

חוקרים בצרפת זיהו וריאנט חדש של נגיף הקורונה ומאחר שטרם קיבל שם רשמי מארגון הבריאות העולמי הוא מסומן כרגע B.1.640.2. הדיווח עליו הופיע בשבוע שעבר (29 בדצמבר) בדו"ח מחקר שטרם עבר ביקורת עמיתים באתר Medrxiv.

החוקרים מסרו כי איתרו לפחות 12 מקרים של הידבקות בוריאנט הזה שבו נמצאו 46 מוטציות ו-37 מחיקות (deletions) שהביאו ל-30 תחליפי חומצות אמינו. מקור המקרה הראשון בקמרון, אפריקה. צוות החוקרים מ-IHU Mediterranee Infection העריך כי ייתכן שזן זה יהיה עמיד יותר לחיסון וגם מידבק יותר בהשוואה לנגיף הקורונה המקורי (שהגיח מסין). אלא שבשלב זה לא הוכח שהוא עמיד לחיסוני הקורונה הקיימים כיום.

ד״ר אורן קובילר, וירולוג מאוניברסיטת תל אביב, אמר הבוקר (ד'): ״הוריאנט הצרפתי שהתגלה לא מזמן כבר נעלם, כלומר לא התפשט ולא שרד. למרות שהמאמר יצא השבוע - זה הקצב שלוקח לאסוף נתונים ולכתוב, הוריאנט כבר שבועיים לא בודד בשום מקום בעולם. לפיכך, רוב הסיכויים שהוא נכחד כמו וריאנטים רבים לפניו שלא הצליחו להתחרות בוריאנט הדומיננטי באותו הזמן״.

פרופ' פיליפ קולסון, ראש צוות המחקר, אמר לכלי תקשורת בצרפת: "יש לנו כמה מקרים של הגירסה החדשה הזו בעיקר באזור העיר מארסיי. עד שיקבל שם רשמי אנחנו מכנים אותו 'וריאנט IHU'". השינוי הגנטי לעומת האומיקרון ממוקד בשני אתרים בחלבון הספייק של הנגיף (N501Y, E484K) ולכן נחשב ל"קרוב משפחה רחוק" של האומיקרון, אם כי ייתכן שהתפתח מזן ישן הרבה יותר של הנגיף".

נושאים קשורים:  וריאנטים,  נגיף הקורונה,  אומיקרון,  צרפת,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
05.01.2022, 18:29

אז על תשתו יין צרפתי ועל תוכלו גבינה קממבר. אולי גם שם יש איזה וואריאנט! בסופו של דבר נראה יותר ויותר שהמוטנטים האמיתיים הם לוקחי ההחלטות שלא מבינים שלכולנו נמעס כבר.