Covid-19 בעולם

אפידמיולוגית אמריקנית ממליצה: לעבור לשימוש במסכות N95

להערכתה של האפידמיולוגית הראשית של מדינת יוטה בארה"ב, ד"ר ליישה נולן, המסכות הרגילות כבר אינן יעילות במידה הדרושה לשם הגנה על המשתמש. אתמול אובחנו בארה"ב 488 אלף מאומתי קורונה יומיים חדשים

מסיכות N95. אילוסטרציה

האפידמיולוגית הראשית של מדינת יוטה בארה"ב, ד"ר ליישה נולן, ממליצה לציבור הרחב לעבור לשימוש במסכות N95 או KN95 הכירורגיות, במקום מסכות הבד הרגילות – וכל זאת נוכח ההתפשטות  המהירה של זן האומיקרון. להערכתה המסכות הרגילות כבר אינן יעילות במידה הדרושה לשם הגנה על המשתמש.

נשא האומיקרון הראשון בכל ארה"ב, זוהה במדינת יוטה בתחילת דצמבר ועד כה כ-60% מכלל מאומתי הקורונה החדשים  המאובחנים מדי יום בכל רחבי ארה"ב הם מאומתי אומיקרון.

אתמול אובחנו בארה"ב 488 אלף מאומתי קורונה יומיים חדשים – שיא שמדאיג מאד את הרשויות. מומחים שם החלו לתהות "מי נחשב מחוסן מלא"? ובאופן נחרץ הרבה יותר מאשר בעבר הלא רחוק הם לוחצים על מתן חיסון בוסטר, שלישי נרחב ולהפסיק להסתמך רק על שני החיסונים לשם ההגדרה "מחוסן מלא".

לפי ה-CDC, דיווח הבוקר "ניו יורק טיימס", 58% מכלל בני ה-65 חוסנו בבוסטר בעוד שהרשויות קבעו שכל בני 16 ומעלה זכאים למנה שלישית והמליצו עליה – אלא ששיעורי ההיענות נמוכים.

כבר עתה חלק מהאוניברסיטאות בארה"ב, ביניהן אוניברסיטת אורגון, תובעות שעד סוף ינואר הקרוב כלל הסטודנטים והמרצים יקבלו את הבוסטר.

נושאים קשורים:  חדשות,  אומיקרון,  מסיכות,  מסיכת N95,  מגיפת הקורונה
תגובות