COVID-19 בישראל

התרופה לקורונה לא תינתן למטופלים בהפרעות קצב לב או קרישה

התרופה פקסלוביד, במתן פומי, תיועד לבני 65 ומעלה עם מחלות רקע שונות שאינם מחוסנים ונמצאים בטיפול ביתי עקב מחלה קלה-בינונית

תרופות נוגדות קרישה (צילום: אילוסטרציה)

כמה עשרות אלפי יחידות של התרופה לקורונה פקסלוביד של פייזר – חלק ראשון במבצע הרכש שלה – אמורות להגיע לישראל, ככל הנראה כבר מחר (ה'), מסר אמש ראש הממשלה בתדרוך לתקשורת. קופות החולים יקבלו בתחילת השבוע הנחיות מפורטות לצוות הרפואי למי התרופה מיועדת ולמי לא.

כבר עתה ידוע שעקב תופעות הלוואי שלה ייאסר מתן התרופה למטופלים המקבלים תרופות קבועות נגד קרישת דם וכן לטיפול בהפרעות קצב לב. התרופה, בנטילה פומית, נועדה לחולי קורונה במצב קל-בינוני במסגרת טיפול ביתי. לפי הערכת "כללית" כ-100 מטופלים ראשונים מקרב מבוטחיה יקבלו את התרופה. כולם יהיו לפי שעה רק בני 65 ומעלה עם מחלות רקע ולא מחוסנים. בארץ היא תינתן חינם.

כאשר אושרה לשימוש על ידי ה-FDA נמסר כי טיפול זה מפחית ב-89% סיכון לאשפוז עקב החמרה למצב קשה במחלה וכן למקרי מוות.

משרד הבריאות הודיע כי 623 מאומתי אומיקרון חדשים אובחנו אתמול ועד כה 1,741 כאשר 1,004 מהם שבו לארץ מחו"ל. 8 הם בגדר חשודים לזן הזה ומאושפזים: 4 במצב קל וביניהם 1 לא מחוסן, 3 מחוסנים כולל בבוסטר, 2 במצב בינוני, 1 במצב קשה ו-1 במצב קריטי אבל לא מונשם. שניהם לא חוסנו. 93,960 ישראלים שוהים עתה בבידוד ומתחילת המגפה כבר היו בבידוד 6,479,154.

אתמול גם דווח על חשד שבת 84 נפטרה מאומיקרון. היא לא הייתה מחוסנת בבוסטר. זה מקרה המוות הראשון בישראל עקב הידבקות בזן הקורונה שעומד להיות הדומיננטי ביותר בארץ בתוך ימים ספורים. לפי אחת ההערכות כבר בעוד פחות משבועיים 90% מכלל מאומתי הקורונה החדשים יאובחנו עם אומיקרון.

במסגרת ניטור קורונה בשפכים של ישובים שונים עלה כי 19 נקודות דיגום נמצאו חיוביות לאומיקרון, מה שמעלה את הסבירות למקרי הדבקה בקהילה שיתכן כי אינם ידועים למשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  פקסלוביד,  הפרעות קרישה,  הפרעות קצב לב,  קורונה,  אומיקרון,  נתוני תחלואה
תגובות