חדשות

טיפול חדשני ב"שערי צדק" מפחית משמעותית התקדמות גלאוקומה

שתל פולימרי מתקדם מונע דלקת והצטלקות וצפוי להפחית את מספר ניתוחי הגלאוקומה המורכבים ולייתר את הצורך בשימוש בטיפות

ניתוח השתלה זעיר פולשני לטיפול בגלאוקומה ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

ביחידת הגלאוקומה במרכז הרפואי שערי צדק בוצע השבוע ניתוח זעיר פולשני ראשון מסוגו בארץ עם שתל מתקדם מסוג Preserflo Microshunt. לשתל יש תוצאות מרשימות בהשגת שליטה בלחץ התוך עיני וקיצור משמעותי במשך זמן הניתוח וזמן ההחלמה. השתל, בדומה לתומכן לעורקים לבביים (stent), עשוי מפולימר המונע דלקת והצטלקות ומאפשר השתלה נוחה, מהירה ובטוחה.

בשנה האחרונה השתל אושר על ידי הרשויות הרגולטוריות באירופה ובאוסטרליה ונמצא בשימוש שוטף. לראשונה בארץ הושתלו השבוע השתלים החדשניים על ידי ד"ר מוטי גולדברג, מנהל שירות הגלאוקומה במרכז הרפואי שערי צדק, לאחר שהשתלם בניתוח ייחודי זה במהלך עבודתו כרופא עיניים בכיר בבריטניה.

"גלאוקומה היא הגורם השני בשכיחותו לעיוורון בעולם המערבי ושכיחותה עולה עם הגיל. מחלה זו מתאפיינת בפגיעה בעצב הראייה באופן שלא תמיד ניתן להרגיש בו ועלול להוביל לעיוורון בלתי הפיך, על כן מחלה זו מכונה 'הגנב השקט של הראייה'", מסביר ד"ר גולדברג. "שתל ה-PRESERFLO הוא צינורית זעירה בקוטר 70 מיקרון, המעוצב בצורה המאפשרת הורדה מבוקרת של הלחץ התוך עיני וממזער את הסיכון לתת לחץ (היפוטוניה) הנוצר לעתים בניתוחי גלאוקומה. כיום, זהו השתל המתקדם ביותר בעולם והוא מעניק תקווה למטופלים רבים הזקוקים לניתוח על מנת לשלוט בלחץ התוך עיני".

המטופל הראשון בארץ, בן 70, אב לשמונה ילדים וסב ל-40 נכדים, נזקק בשנה האחרונה לניתוח קטרקט, ובמסגרת בדיקות העיניים אובחן גם עם גלאוקומה מתקדמת ונזקק לניתוח פולשני. הוא טופל בטיפול החדשני בשתל, שעבר בהצלחה, ובבדיקה כבר למחרת נצפתה ירידה בלחץ התוך עיני.

לסיכום, מדובר בהליך קצר ויעיל העוזר לייצב את הלחץ התוך עיני לערכים נמוכים המתאימים לטווח המטרה של רוב חולי הגלאוקומה וכן מייתר את השימוש בטיפות.

נושאים קשורים:  גלאוקומה,  ניתוח זעיר פולשני,  שתל עיני,  ד"ר מוטי גולדברג,  בית החולים שערי צדק,  חדשות
תגובות

ברכות לניתוח החדש שבוצע "לראשונה" בארץ בשערי צדק ובברזילי.