מחקרים

טיפול עם דלגוסיטיניב טופיקלי בילדים עם דלקת עור אטופית

דלגוסיטיניב טופיקלי נמצא כטיפול יעיל בילדים עם דלקת עור אטופית בעוקבה יפנית

08.12.2021, 16:45

דלגוסיטיניב 0.5% במשחה, מעכב יאנוס קינאז טופיקלי, אושר לשימוש ביפן במטופלים עם דלקת עור אטופית. מטרת המחקר הייתה להעריך את הבטיחות והיעילות של משחת דלגוסיטיניב בקרב ילדים עם דלקת עור אטופית.

מחקר זה היה מחולק לשני ניסויים קליניים. במסגרת הניסוי כפול הסמיות הראשון הוקצו מטופלים יפניים בגיל שנתיים עד 15 באופן רנדומלי לקבלת טיפול עם דלגוסיטיניב 0.25% או משחת ביקורת ביחס של 1:1. במסגרת הניסוי השני שארך 52 שבועות, הוקצו מטופלים שנמצאו מתאימים במחקר הראשון לקבלת טיפול עם דלגוסיטיניב 0.25% או 0.5%.

נתוני הבסיס הדגימו כי כמחצית המטופלים סבלו מדלקת עור אטופית בדרגת חומרה בינונית. תוצאות המחקר בסוף הניסוי הראשון הדגימו כי אחוז השינוי בממוצע הריבועים הפחותים מזמן הבסיס בציון ה-EASI, אשר היה תוצא היעילות הראשי, היה גבוה יותר באופן מובהק בטיפול עם דלגוסיטיניב בהשוואה לקבוצת הביקורת (-39.3% לעומת +10.9%; p<0.0001). בניסוי השני, שיפורים בדלקת העור האטופית נרשמו עד שבוע 56. בבחינת בטיחות הטיפול נמצא כי רוב תופעות הלוואי היו קלות ולא קשורות לטיפול עם דלגוסיטיניב לאורך תקופת המחקר.

ישנן מגבלות במחקר זה כיוון שנכללה בו רק אוכלוסייה מיפן. כמו כן, בחלק השני של הניסוי לא נכללה קבוצת ביקורת וטיפול מציל (rescue therapy) ניתן במידת הצורך. עם זאת, תוצאות מחקר זה מדגימות כי טיפול טופיקלי עם דלגוסיטיניב היה יעיל ונסבל בילדים יפניים עם דלקת עור אטופית במשך 56 שבועות.

מקור:

Nakagawa H. et al. Journal of the American Academy of Dermatology (2021). https://doi.org/10.1016/j.jaad.2021.06.014

נושאים קשורים:  מחקרים,  דלקת עור אטופית,  מעכב קינאז,  טיפול טופיקלי
תגובות