COVID-19 בישראל

מחקר ב"שיבא": מחלימים מקורונה לא צריכים להתחסן במשך שנה

את המחקר מובילה פרופ' גילי רגב-יוחאי. הוא עקב אחר 1,600 המחלימים מהמחלה, שחלקם חוסנו וחלקם לא, ונבדקה תחלואה חוזרת ורמות הנוגדנים בדם. רק בודדים מהם, כך זיהה המחקר, נדבקו בקורונה שוב

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים ב"שיבא". צילום: דוברות המרכז הרפואי

מחקר שנעשה על 1,600 מקרב עובדי המרכז הרפואי שיבא שהחלימו מקורונה בכלל זה אלו שמחלתם הוגדרה קלה העלה כי נראה שהמחלימים לא צריכים להתחסן במשך 10 חודשים עד שנה, כך על פי דיווח הבוקר (ג') של שרית רוזנבלום ב"ידיעות אחרונות".

את המחקר מובילה פרופ' גילי רגב-יוחאי. הוא עקב אחר 1,600 המחלימים מהמחלה, שחלקם חוסנו וחלקם לא, ונבדקה תחלואה חוזרת ורמות הנוגדנים בדם. רק בודדים מהם, כך זיהה המחקר, נדבקו בקורונה שוב.

פרופ' רגב-יוחאי אמרה: "יש הרבה סימני שאלה סביב ההגנה של המחלימים מהנגיף. אנחנו עדיין מנסים להבין את הנושא לעומקו. עד היום הצטבר מספיק מידע שמראה שהמחלימים, ללא ספק, מוגנים היטב. רואים אצלם, יחסית מעט מאוד הדבקות חוזרות. הבדיקות שערכנו העלו שהם מוגנים יותר טוב ממי שחוסנו פעמיים. לדעתי למי שמחלים אין שום סיבה לתת מנה שנייה של החיסון – לפחות במשך שנה".

נושאים קשורים:  COVID-19 בישראל,  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  מחלימי קורונה
תגובות
אנונימי/ת
08.12.2021, 21:55

פרופ' גילי רגב היא מהרופאים עם היושרה האינטלקטואלית הגבוהה ביותר בתקופת המגיפה. אומרת אמת ושקולה. כל מי שעבד במחלקות הקורונה בגל הרביעי שם לב שלא אושפזו שם אנשים שהחלימו בגלים הקודמים בניגוד למשל למטופלים שחוסנו פעמיים ויעילות החיסון דעכה. חשיפה לנגיף עצמו ולא רק לחלבון הספייק מאפשרת יצירת נוגדנים ותאי T כנגד אנטיגנים נוספים והדבר כנראה מגן טוב יותר, זאת מעבר לקיבוע זיכרון חיסוני ארוך טווח.