COVID-19 בישראל

חשש: שני קרדיולוגים מ"שיבא" נדבקו בזן הנגיף אומיקרון

שני הרופאים מחוסנים ב-3 מנות | אחד מהם חזר לאחרונה מכנס רפואי בלונדון, הספיק לבצע 7 צנתורים ב"שיבא" ולהשתתף בכנסים בישראל

צנתור לב. צילום: אילוסטרציה

שני קרדיולוגים מהמרכז הרפואי שיבא נדבקו בזן החדש אומיקרון של נגיף הקורונה. אחד מהם הוא קרדיולוג כבן 70 ועלה חשד שנדבק מעמיתו, המוגדר כ"מאומת" – נשא של הנגיף החדש. שניהם מחוסנים בשלוש מנות החיסון של "פייזר".

בדיווח של קטי דור בכאן 11 נמסר: הרופא הראשון שאובחן כנשא של הנגיף חזר לפני כמה ימים מכינוס רפואי בלונדון. הוא נמצא מאומת לקורונה, אבל עלה חשד שמדובר בזן האומיקרון. הרופא מחוסן בשלוש מנות ומצבו קל ומשתפר. נעשתה חקירה אפידמיולוגית ונבדקים כל מי שבאו במגע עם הרופא.

בימים שלאחר הנחיתה ועד שחש בתסמינים ונבדק, הספיק הקרדיולוג לבצע שבעה צנתורים ב"שיבא" ולבקר בשני כנסים נוספים של קרדיולוגים בארץ. בעקבות זאת, כל באי הכנס, שהתקיים ב"שיבא" ביום חמישי שעבר, נבדקו. טרם התקבלו תוצאות הבדיקות. הקרדיולוג הנוסף נסע עם עמיתו המאומת במכונית לכנס שנערך ביום שישי האחרון ועל פי החשד, נדבק ממנו בזמן הנסיעה.

על פי נתוני משרד הבריאות (נכונים לאמש), נבדקים 15 מקרי חשד להידבקות בזן החדש. בעשרת הימים האחרונים נחתו בישראל כ-1,900 נוסעים ממדינות אדומות. נוסע שהגיע שלשום מאדיס אבבה, בירת אתיופיה, והיה אמור להישלח למלונית בידוד, הצליח לברוח. נמסרה הודעה למשטרה המנסה להתחקות אחרי עקבותיו.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  שיבא,  הדבקה בנגיף,  כנסים רפואיים,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות