COVID-19 בישראל

בכירי מערכת הבריאות ביקרו אצל הרב קנייבסקי, שאישר לחסן ילדים

הוראתו וברכתו של הרב לחיסון ילדים מגיל 5 יצאה לאחר דיון עם ראש צוות המומחים של "מגן ישראל" פרופ' רן בליצר, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא ורופאו האישי של הרב

פרופ' סלמן זרקא (מימין) ופרופ' רן בליצר (משמאל) במפגש עם הרב חיים קנייבסקי (במרכז).צילום: שוקי לרר

באמירה נחרצת פסק היום (ה') מנהיג בציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי כי הורים לילדים בגילאי חמש ומעלה צריכים לחסן את ילדיהם. ההוראה יצאה לאחר דיון מיוחד עם ראש צוות המומחים של "מגן ישראל" ומנהל מערך החדשנות ומכון המחקר של ה"כללית", פרופ' רן בליצר, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא ורופאו האישי של הרב ד"ר משולם הרט.

לאחר אישור ה-FDA ומשרד הבריאות לחיסון פייזר לילדים בגילאי חמש ומעלה, ועל רקע תחילת מבצע החיסונים לילדים, התקיים דיון במעונו של הרב קנייבסקי, כאמור, בהשתתפות שלושה מבכירי הרופאים בישראל העוסקים באופן שוטף בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

פרופ' זרקא הציג לפני הרב את אישורי ה-FDA, משרד הבריאות ואת חוות הדעת של רופאים בכירים וכן את הנתונים על יעילות ובטיחות החיסונים גם לבני חמש ומעלה. בהמשך דבריו הוסיף פרופ' זרקא כי קיימת מגמת עלייה בתחלואת הקורונה, וכי הנתונים מצביעים על כך שהתחלואה כעת היא בעיקר בקרב ילדים שלא יכלו להתחסן עד כה.

פרופ' בליצר הציג נתונים לאחר התחסנות בקרב מיליוני ילדים בארה"ב וממחקרים עדכניים שנערכים בארץ ובעולם על חיסוני הילדים, וסיכם כי התועלות והיתרונות הבריאותיים לילדים שיחוסנו נגד נגיף הקורונה עולים בעשרות מונים על הסיכונים ותופעות הלוואי מהחיסון. גם ד"ר משולם הרט הסביר על חשיבות חיסון הילדים, על הבעיות הרפואיות והסיבוכים שהתגלו בקרב ילדים שחלו בקורונה.

לאחר שבחן את הנתונים ותוצאות המחקרים בנוגע לאיזון בין בטיחות ויעילות החיסון וסיכוני המחלה, אמר הרב קנייבסקי כי צריך לחסן את הילדים ובירך את המתחסנים הצעירים בבריאות איתנה ואת עובדי מערכת הבריאות בברכת הצלחה.

בתוך כך, מטה ההסברה החרדי מעלה קמפיין חדש הממליץ להורים לחסן את הילדים בגילאי 5-11 ולהיוועץ ברופא הילדים בנוגע לכל ספק או שאלה שמתעוררים. הקמפיין שעלה הבוקר בעיתונות, באתרי האינטרנט ועל גבי לוחות המודעות בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, נושא את הכותרת "ילד בריא עדיף" המתבססת על המושג התלמודי "ברי עדיף", לפיו יש לבחור בדרך הבטוחה ולהתרחק מן הספק.

בתחנות הרדיו החרדיות מתפרסם תשדיר בהשתתפות פרופ׳ צחי גרוסמן, יו״ר האיגוד לרפואת ילדים בישראל, המפיג את החשש של הורים מפני השפעות של החיסון לטווח הארוך: ״אין חיסון שתופעות הלוואי שלו מופיעות לאחר שנים, לעומת זאת ההשפעה של הקורונה עלולה להיות ארוכת טווח״.

נושאים קשורים:  הרב חיים קנייבסקי,  פרופ' רן בליצר,  פרופ' סלמן זרקא,  ד"ר משולם הרט
תגובות
אנונימי/ת
26.11.2021, 11:29

מגוחך

אנונימי/ת
26.11.2021, 12:21

שקרים שקרים ושקרים , האמת שחלק מזה לטובה לפני הקורונה הייתי מחסן את ילדיי החיסוני שיגרה כיום גם אליהם לא אחסן לאחר שמערכת התגלה רקובה מושחתת ושקרנית מהשורש

אנונימי/ת
26.11.2021, 13:56

מסכנים הילדים שלך.... אבל היי, מה זה חשוב, העיקר שאתה בשליטה.

אנונימי/ת
27.11.2021, 12:28

בטוח אתה לא רופא, אפילו ללא הסכלה בכלל

26.11.2021, 13:25

ברכות חמות לרב הנכבד והיקר!!