חדשות

8.3 מיליון שקל יוענקו לבתיה"ח בפריפריה לרכישת מכשור רפואי

לראשונה: המשרד לפיתוח הפריפריה יתקצב את בתי החולים ברזילי, פדה-פוריה, זיו וגליל | בין היתר יירכשו עבורם מערכת סטריאוטקטית לממוגרפיה, מיקרוסקופ מיקרו כירורגי ומכשיר פאקס קרדיאלי

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחזק באופן משמעותי את המרכז הרפואי ברזילי. צילום: ויקימדיה

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט, חתם אתמול (ד') על העברת תקציב בגובה 8.3 מיליון שקל למשרד הבריאות לטובת הצטיידות בתי החולים הממשלתיים. מהלך זה התגבש במסגרת פגישה שיזם השר לפיתוח הפריפריה עודד פורר עם מנהלי בתי החולים הממשלתיים בנגב ובגליל ובמהלכה המנהלים התבקשו להגיש "רשימת צרכים" ולציין מהו המכשור הרפואי הדרוש להם. הרשימה אושרה על ידי משרד הבריאות ועל ידי אגף התקציבים במשרד האוצר.

במסגרת המהלך, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחזק באופן משמעותי את המרכז הרפואי ברזילי באשקלון עם מערכת סטריאוטקטית, בשווי של 275,530 דולר, לטובת בדיקות ממוגרפיה וביופסיה מדויקות.

בנוסף, בית החולים ברזילי יקבל מכשיר אולטרסאונד חדיש בשווי של 81,400 דולר; מכשיר אנדוסקופ דיסטל ציפ עם מגדל (א.א.ג) בשווי של 86,300 דולר המשמש לצורך אבחון התפשטות גידולים ממאירים ויאפשר עבודה רציפה במרפאת קול ובליעה; מערכת לניתוחי כריתת ערמונית מוגדלת בגישה אנדוסקופית ללא ניתוח פתוח בשווי של 79,350 דולר. מדובר על לייזר למורסלציה ורזקטוסקופ שישמש את חדר ניתוח אורולוגיה ובימים אלה מתבצע רק במרכז אחר בארץ.

בתחום רפואת העיניים בית החולים ברזילי יקבל מצלמת רשתית עם פלורצאין עבור פגים בשווי של 174,200 דולר ובכך יוכל להעניק מענה לחולים המרותקים למיטה, לניתוחי רשתית ולטיפולי לייזר לפגים.

המרכז הרפואי פדה-פוריה יתוקצב בהיקף של 1,820,500 שקל לטובת רכישת מיקרוסקופ מיקרו כירורגי שישמש את חדרי הניתוח החדשים ויאפשר לבצע ניתוחים מורכבים. המשרד יתקצב את המרכז הרפואי זיו בצפת בהיקף של 334,507 דולר לטובת רכישת מכשיר ממוגרפיה חדיש שיחליף את המכשיר הישן, לצד רכישת מכשיר פאקס קרדיאלי בשווי של 407,076 דולר. במקביל, יינתן למרכז הרפואי לגליל בנהריה תקציב של שני מיליון שקל לטובת רכישת מכשיר CT מתקדם.

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אילן שוחט, מסר: ״תקצוב בתי החולים הממשלתיים בנגב ובגליל חשוב מאוד. המציאות וגם מחקרים שונים לאורך השנים מצביעים על קיומם של פערי בריאות בין תושבי הנגב והגליל לבין התושבים במרכז הארץ. רכישת הציוד הרפואי תתרום לשיפור שירותי הבריאות בבתי החולים, תסייע לתושבים בפריפריה ותציל חיים. בתי החולים במחוז צפון ודרום סובלים לאורך השנים ממגוון רחב של בעיות המונעות מהן להתפתח ולספק שירותי בריאות טובים יותר. במטרה לתת תמיכה מותאמת אישית לכל בית חולים, ביקשנו מכל בית חולים לאפיין מה הצרכים שלו ונמשיך לפעול לצמצום הפערים ולחיזוק הנגב והגליל".

"יש חזון חדש במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל - אנחנו נהפוך את הנגב והגליל למרכז", אמר השר פורר. ״התקציב המשלים שאישרתי הוא הסנונית הראשונה לפעולות הבאות שנבצע לסגירת פערים בבריאות ובכל תחומי החיים בין הנגב והגליל לבין המרכז. לא אסכים לכך שתושב הנגב או הגליל יקבל שירותי בריאות פחות טובים מתושבי תל אביב. אני מודה לשר הבריאות ניצן הורביץ על שיתוף הפעולה״.

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, הודה לשר פורר ולצוות משרדו על הסיוע החשוב, והוסיף: הסכום הכספי יסייע ברכישת מכשור רפואי מתקדם ויעיל, לרווחת 650 אלף התושבים להם אנו מעניקים שירותים".

נושאים קשורים:  מכשור רפואי,  פריפריה,  המשרד לפיתוח הפריפריה,  חדשות,  תקציב
תגובות
אנונימי/ת
26.11.2021, 10:03

למרות שזוהי, לכל הדעות, ברכה אני מניח שברור לכולם שזוהי טיפה בים

אנונימי/ת
26.11.2021, 10:42

לעג לרש, הפריפריה סובלת מעבר לעוני החומרי הנורא גם מעוני מקצועי ואקדמי, והנורא מכל שאנו כרופאים וכמטופלים השלמנו עם זה. האם קצב הטיפול במתקפת סייבר בשיבא למשל היה דומה לזה שבהלל יפה? זה בסדר, אין צורך לענות.

אנונימי/ת
27.11.2021, 20:29

יש שר בריאות חדש בירושלים!