מינויים

מונה מנהל לשירות אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי ב"פדה-פוריה"

ד"ר מיכאל גבריאלי עומד בראש שירות חדש שנפתח במערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה – אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי

ד"ר מיכאל גבריאלי, מנהל שירות אי ספיקת לב ויל"ד ריאתי ב"פדה-פוריה". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר מיכאל גבריאלי נבחר לעמוד בראש שירות חדש שנפתח במערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה – אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי. ד"ר גבריאלי מגיע ל"פדה-פוריה" לאחר 21 שנה בהם שימש כקרדיולוג בכיר במערך הקרדיולוגי בבית החולים כרמל בחיפה ולאחרונה ריכז שם את תחום אי ספיקת לב ולחץ דם ריאתי. בין השנים 2017-2018 עבר השתלמות עמיתים בתחום של יתר לחץ דם ריאתי בפריז.

ד"ר גבריאלי: "מספר החולים הסובלים מאי ספיקת לב הולך ועולה, ובמסגרת השירות החדש, נבצע מעקב הדוק אחר חולים אלה מתוך מטרה לעכב את התקדמות המחלה, להאריך את משך החיים, לשפר את איכות החיים ולמנוע אשפוזים חוזרים. בנוסף פתחנו מרפאה לאי ספיקת לב במסגרתה נבצע מעקב ואבחון של חולים בקהילה, על מנת שנאתר בזמן חולים קשים הזקוקים לטיפולים מתקדמים באי ספיקת לב, כדוגמת השתלת לב מלאכותי. בשנה הקרובה - 2022 - נתחיל בהשתלות לב מלאכותי".

ד"ר גבריאלי מוסיף כי "בתחום יתר לחץ דם ריאתי, שבו התמחיתי, אנחנו יודעים ששילוב של אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי מהווה סכנת חיים. ישנם גם מקרים של חולים שסובלים מיתר לחץ דם ריאתי ראשוני. זו מחלה נדירה שיש לה טיפול ספציפי. הדרך היחידה לזהות אותה היא באמצעות צנתור אבחנתי - צנתור ימני - שאנחנו מבצעים היום במערך הלב. באמצעות הצנתור הזה אנחנו יכולים לזהות ולאבחן האם יש לחץ דם ריאתי ומהי חומרתו, ולהתחיל טיפול מתאים".

נושאים קשורים:  ד"ר מיכאל גבריאלי,  יתר לחץ דם ריאתי,  אי ספיקת לב,  פדה-פוריה,  מינוי,  חדשות
תגובות