COVID-19 בישראל

ישראל תהיה הראשונה בעולם שתחווה דעיכה ביעילות הבוסטר

במערכת הבריאות כבר דנים בצורך לקבוע מועד לחיסון הרביעי | ועדת החיסונים קבעה: בני 11-5 יקבלו את שתי מנות החיסון במרווח של 3 שבועות | בני 15-12 יקבלו את הבוסטר לאחר 5 חודשים מהמנה השנייה

אלפי הורים רשמו את ילדיהם לתור לקבלת החיסון. צילום: אילוסטרציה. צילום. יוסי אלוני/ פלאש 90

בהערכת מצב שהוצגה אתמול (א') בדיון שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט מסרו בכירים במערכת הבריאות כי לדעתם "ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתחווה דעיכה ביעילות החיסון השלישי לקורונה ויהיה צורך להחליט על מועד לקיום מבצע חיסונים רביעי וכן לקבל החלטות בדבר המשך מדיניות החיסונים". זאת ועוד, ההערכה היא ש"המגיפה תימשך כנראה עוד שנה עד שנתיים".

עם זאת, בישראל מעריכים כי מנת הדחף (בוסטר) יעילה במידה רבה יותר ממנת החיסון הראשונה וממנת החיסון השנייה ונתונים שנאספו עד כה ופרטיהם הוצגו לכתבי התקשורת, לא מעידים על ירידה בהגנה שמקנה החיסון מפני הידבקות. לכו, הציבור צריך לקבל שלוש מנות חיסון לשם הגנה מיטבית.

אמש החליטה ועדת החיסונים במשרד הבריאות להמליץ על מתן החיסונים לגילאי 11-5 במרווח של שלושה שבועות בין המנה הראשונה לשנייה. זאת, על סמך עבודות מחקר שונות שנעשו בעולם ובהן נבחנה מועילות המרווחים. ההחלטה שנתקבלה ברוב קולות אומרת שיש להיצמד לפרוטוקול החיסונים הקיים בכל הנוגע למרווח של שלושה שבועות, לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול הזה.

כמו כן נמסר כי רוב התחלואה כיום בישראל היא בקרב הילדים ולכן אין לדחות כעת את מבצע  החיסונים, שיחל מחר (ג') בקופות החולים. הקופות דיווחו אמש על אלפי מבוטחים שנרשמו לתור לקבלת החיסון. עוד הוחלט בוועדת החיסונים כי מנת הבוסטר לגילאי 15-12 תינתן אחרי 5 חודשים ממועד החיסון השני.

בנוסף, בדיון שקיים ראש הממשלה הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי יש הצדקה אפידמיולוגית לערכית בדיקות אנטיגן, בעוד בחו"ל, לפני העלייה לטיסה לישראל ומיד עם הנחיתה בארץ, יש לעבור בדיקת PCR. עוד נמסר כי ההערכה כיום היא שהסיכוי שיחדור לישראל וריאנט מסוכן ולא מוכר הוא נמוך משום שרוב הוריאנטים של נגיף הקורונה מאותרים תחילה עוד בחו"ל.

נושאים קשורים:  בוסטר,  חיסונים,  ילדים,  חיסון לקורונה,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  נפתלי בנט,  19-COVID
תגובות
22.11.2021, 18:05

הכותרת שלכם די מלחיצה לעומת המשך הכתבה, מי שלא קורא את כל הכתבה יכול להילחץ...אני באמת חושבת שכדאי לשקול על החלפת הכותרת כי זה ייתן דרייב למתנגדי החיסונים שיעשו מכך "מטעמים" ופייק ניוז ברחבי הרשת..אז בבקשה שימו לב

אנונימי/ת
22.11.2021, 19:21

אף אחד לא יודע אם הבוסטר ידעך עד כדי שהתחלואה תעלה. בהרבה חיסונים הבוסטר נותן הגנה ארוכת שנים. צריך לחכות עוד מספר חודשים ולראות בשטח מה קורה.

מן הסתם . ישראל עשתה מנת בוסטר לפני כל העולם וגם דעיכה של הבוסטר תתחיל אצלנו . אז מה בעצם נסיתם לומר בכותרת ? כלום . באמת זו בושה שמערכת שייכת להרי׳י מוציאה כותרות ברמה של צהובון הכי זול .

אנונימי/ת
23.11.2021, 00:28

חיסון הילדים עלול להוות מפגע בריאותי מהמעלה הראשונה. ברור, שהרציונל לביצועו הוא לא מדעי ולא מוצדק מבחינה אפידמיולוגית ובטח ובטח לא מוסרי. עצם השימוש במונח "חיסון" בהקשר של ילדים אינו לגיטימי.
מדובר במהלך רשלני הגובל בפשע של ממש!
לא נותנים חומר ביולוגי- גנטי לקבוצת מיעוט - חסרי ישע, שהנזק עלול לגבור עשרת מונים על איזו שהיא תועלת מעורפלת...
חבל מאוד יהיה שהפסקת המהלך הנפשע הזה תהיה בעקבות נזקים קשים ו/או מקרי מוות של ילדים רכים.

23.11.2021, 09:18

איך מסתננים לאתר של רופאים בורים מתנגדי חיסונים קיצוניים ומפרסמים את תעמולתם ללא תגובה? מחר יצטטו את שטויותיהם כאילו "רופאים" כתבו אותם

אנונימי/ת
23.11.2021, 00:35

לגבי "דעיכת הבוסטר": הדבר מדבר בעד עצמו. ברור היה שהבוסטר יתפוגג לו...ויותר אחריו שובל של תופעות לוואי (רוב רובן אינן מדווחות כנדרש)..
מי ייתן את הדין על נזקים מצטברים של החדרות חוזרות של חומר גנטי לתוך רקמת שריר, שהגוף אינו מסוגל לפרקו/ להעלימו?
מי ייתן את הדין על הבזז של שימור המגיפה שמצדיק הליכים של הפחדה וכפיית חיסונים, שיעילותם לא הוכחה. בטח ובטח בקרב צעירים?

23.11.2021, 09:19

ראו תגובתי למשרבט הקודם. מפיצי תעמולת ההתנגדות לחיסונים מסתננים לאתר של רופאים

אנונימי/ת
23.11.2021, 00:38

אני בסוף ינואר מסיים חצי שנה לבוסטר.לאור כך שבשלושת החיסונים לא היו שום תופעות לוואי. הייתי מוכן להתנדב לקחת בעוד כ 4 חודשים בוסטר מחודש.
להיות בצד הבטוח..בעידן שהשמים פתוחים וישראל סופחת פנימה תתי ורינטים והאל או הטבע יודע כיצד הדבר מתרחש בפועל.הייתי מוכן להיות על הצד הבטוח במלחמה אל הלא נודע...