חדשות

דו"ח חמור על התנהלות כספית של "וולפסון" ועמותת הידידים שלו

החשב הכללי במשרד האוצר בדו"ח ביקורת על הנהלת וולפסון: "חשש לביצוע מעשים הגובלים בפלילים" - נמצאו פערים חשבונאיים בסך 11.4 מיליון שקל בדיווחי התרומות

בית החולים "וולפסון" בחולון (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים וולפסון בחולון. צילום: ויקיפדיה

החשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג העביר אתמול (ג') ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ דו"ח ביקורת על התנהלות בית החולים הממשלתי וולפסון, בראשו עומדת ד"ר ענת אנגל. בדיווח של אדריאן פילוט הבוקר ב"כלכליסט" נמסר כי בדו"ח נאמר, בין השאר: "ממצאי דו"ח הביקורת מציגים התנהלות כספית חמורה ומטרידה של ההנהלה הבכירה של בית החולים; מעלים לטעמי חשש משמעותי לביצוע מעשים הגובלים בפלילים וביצוע עבירות משמעת".

בפניית החשב הכללי לנמעני הדו"ח הוא המליץ "לבדוק האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית לאור ממצאי הביקורת ולשקול נקיטת פעולות מתאימות מצידכם באופן מהיר ונחוש". מכתבים דומים הועברו גם לפרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ולמנהלת "וולפסון", ד"ר אנגל.

הדו"ח הוכן יחד עם חברה חיצונית. "הנהלת בית החולים", נאמר בו, "גייסה תרומות מתורמים לטובת רכש, אולם אותו רכש מומן מתקציב המדינה וכספי התרומות הופנו לקופה צדדית - 'קרן מנהל', ששימשו לייעוד שונה מזה לשמו ניתנה התרומה מלכתחילה - מימון טיסות לחו"ל ושילוט".

כן מצביע הדו"ח על כך שהנהלת בית החולים חתמה על הסכמים בניגוד להוראות חוק נכסי המדינה שלא באמצעות מורשי החתימה של בית החולים, "תוך עקיפת מנהלת הכספים של בית החולים". עוד כולל הדו"ח ביקורת על אופן וניהול בחירתו של אלון רויז למנכ"ל תאגיד "וולפסון".

לפי הדו"ח יתרת המזומנים שנצברו בעמותת הידידים של בית החולים נכון לסוף 2019 היא כ-18 מיליון שקל והיא מצביעה על כך שכספי התרומות אינם משמשים בפועל את "וולפסון". נמצאו פערים חשבונאיים בסך 11.4 מיליון שקל בדיווחי התרומות כפי שהופיעו בספרי החשבונות של בית החולים ובספרי עמותת הידידים.

תגובת בית החולים וולפסון: "אנו פועלים במקצועיות ובמסירות רבה למען המטופלים שלנו. לגבי הדו"ח, העברנו את ההתייחסות שלנו לגורמים הרלוונטיים".

נושאים קשורים:  ד"ר ענת אנגל,  החשב הכללי,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
17.11.2021, 13:00

חשוב מאוד לבדוק את הנושא ביסודיות.
וככל שימצא כי נעברו עבירות פליליות או עבירות משמעת - שהדין ימוצה עד תום.

אנונימי/ת
18.11.2021, 21:04

חייבים לחקור באופן יסודי, ובהתאם לממצאי החקירה למצות את הדין עם הבכירים המעורבים !!!

אנונימי/ת
19.11.2021, 08:20

מאד מעניין... !!!