COVID-19 בישראל

משרד הבריאות עדכן את הנהלים להגדרת מחלים מקורונה

המשרד מכיר מעתה בבדיקה סרולוגית מסוג אנטי-N לזכאות לתו ירוק | בוטלה חובת הבדיקה הסרולוגית לצורך אימות תעודת התחסנות מחו"ל

בדיקת דם, בדיקה סרולוגית. אילוסטרציה

משרד הבריאות ביצע עדכון לנוהל הגדרת מחלים מקורונה. לפי דיווח של עידו אפרתי הבוקר (ג') ב"הארץ" מחוסנים במנה אחת או שתיים יוכלו מעתה לקבל תו ירוק אם יציגו בדיקה סרולוגית ייעודית מסוג אנטי-N שתעיד על כך שנדבקו בעבר בנגיף והחלימו. תוקפה של זו עד 22 במארס 2022. הארכת תוקפה תיבחן לאחר מכן.

עד כה מחוסנים במנה אחת לא היו זכאים לתעודת מחלים על סמך בדיקה סרולוגית מסוג אנטי-S, כיוון שהיא מאתרת רק נוגדנים כנגד חלבון S, המופיעים לאחר ההדבקה אבל גם לאחר החיסון.

בדיקת אנטי-N מיועדת לאתר נוגדנים מסוג IgG נגד חלבון N של הנגיף, שרמתם עולה לאחר חשיפה לנגיף עצמו. כלומר, הנוגדנים שנוצרים כנגד חלבון ה-N יופיעו לאחר תחלואה בלבד ולא אצל מתחסנים. הבדיקה הוכרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות והוכנסה לשימוש. ניתן לבצע את הבדיקה בבתי חולים, אולם במימון הנבדק. אין צורך בהפניית רופא.

בנוהל העדכני גם נקבע שאדם יוגדר מחלים אם יקבל תשובה "חיובית גבולית" בבדיקת אנטיגן שנעשית בעמדה המוכרת על ידי משרד הבריאות וכן תשובה חיובית גבולית בבדיקת PCR שיבצע עד 72 שעות לאחר מכן. נוהל זה מאפשר לקופות החולים להכיר בהחלמה של אדם במקרים חריגים שלא הוגדרו. כמו כן בוטלה חובת הבדיקה הסרולוגית לצורך אימות תעודת התחסנות מחו"ל. מעתה משרד הבריאות גם מכיר באישור החלמה שהונפק בחו"ל על בסיס הצהרה בצירוף תיעוד רלוונטי, ללא צורך בהצגת תוצאות של בדיקה סרולוגית.

נושאים קשורים:  תו ירוק,  בדיקה סרולוגית,  חדשות,  19-COVID,  מחלימי קורונה
תגובות
אנונימי/ת
04.11.2021, 07:45

מדברים על אמון במשרד הבריאות-ומחסנים מחלימים.
מתי תבינו שאחוזי הדבקות במחלימין הם אפסיים אם בכלל-למעלה מתשעים מאמרים מוכיחים זאת