COVID-19 בישראל

מאבטח צמוד לד"ר אלרעי-פרייס. המשטרה: "רמת האיום עליה גבוהה"

הבוקר ידון בית המשפט בתביעת דיבה שהגישו נגד פרייס ארבעה רופאים | בשיתוף עם המשטרה הוקם במשרד הבריאות "מוקד מאוימים" לקבלת דיווחי עובדים מכל המוסדות על איומים והכפשות נגדם

ד"ר שרון אלרעי-פריייס. "שומעים יותר אמירות על כך שחיסון אינו חיובי ואינו מגן, שרופאים הם 'רוצחים בלבן', וזה גורם לנזק". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

החל מאמש (שבת) הוצמד מאבטח לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לאחר שהמשטרה והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיעו למסקנה שרמת האיום כלפיה היא הגבוהה ביותר: דרגה 6. בר לב אף אמר אתמול לחדשות כאן 11: "ד"ר אלרעי-פרייס מוגדרת כרגע כמאוימת ברמה מאוד גבוהה". מיד עם נחיתתה בישראל מביקור עבודה בגרמניה, ליוותה ניידת את ראש שירותי הבריאות מנתב"ג לביתה.

בנוסף, ד"ר אלרעי-פרייס מצוידת עתה בכפתור מצוקה כדי שתוכל להזעיק עזרה מיידית אם תותקף. הצמדת המאבטח האישי היא שלב תגבור נוסף ברמת האבטחה שכבר ניתנת לד"ר אלרעי-פרייס מאז כמה חודשים, לאחר שכונתה ברשת חברתית "רוצחת ילדים" ובמקרה אחר - באוגוסט נעצר תושב קריית מוצקין בן 27 לאחר שתקף שוטר ופקח שדרשו ממנו לעטות מסיכה. אחרי ששוחרר למעצר בית החל לפרסם פוסטים מאיימים על ד"ר אלרעי-פרייס ובין השאר כתב בהם: "שרון היא בעצם סוכן סמוי של קבוצה מסוכנת המריצה עלינו ניסוי עצום בשליטה מלאה באוכלוסיה. מאחל לה מוות איטי ומייסר".

תביעת דיבה נגד ראש שירותי בריאות הציבור

הבוקר גם לוותה ראש שירות בריאות הציבור עם המאבטח הצמוד לדיון משפטי בתל אביב. הדיון הוא על בקשתה למחוק תביעת דיבה שהגישו נגדה ארבעה רופאים שהשתתפו בסרט שהופץ ברשת חברתיות ולאחריו היא כתבה בוואטסאפ: "כשבכירים באיגוד רופאי בריאות הציבור משתתפים במהלך פנדמיה המאיימת על כולנו בסרט של מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים, נדרש לעצור ולעשות חשבון נפש".

ארבעה הרופאים - ד"ר אמיר שחר, פרופ' איתן פרידמן, פרופ' אודי קימרון ופרופ' אייל שחר - תובעים ממנה 150 אלף שקל כפיצוי על כך שכינתה אותם "מכחישי קורונה". הם השתתפו בסרט תחת הכותרת "ומה אם כל העולם טועה" שהפיקו העיתונאים גיא מרוז ואורלי וילנאי. ד"ר אלרעי-פרייס מתחה עליהם ביקורת בקבוצת וואטסאפ סגורה שבה חברים למעלה מ-250 רופאים.

הסרט הדוקומנטרי הצית דיון סוער בקרב רופאים וד"ר אלרעי-פרייס הגיבה: (אלו הן) "סיסמאות שאין מאחוריהן כלום ולא באמת מועילות - רק תורמות לפגיעה באמון הציבור". על הסרט אמרה שהוא של מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים, שכל מטרתם לערער את אמון הציבור".

פרופ' איתן פרידמן אמר הבוקר ל-N12 : "פנינו אליה באופן אישי, הגענו לגישור, פנינו דרך התקשורת מספר פעמים. ד"ר אלרעי-פרייס מסרבת להתנצל על הדברים שאמרה. עד היום אני יכול לאשש את הדברים שאמרתי לפני שנה והם רלבנטיים מבחינה מדעית. אני דורש התנצלות. התחסנתי שלוש פעמים, קראתי ואני קורא לציבור לרוץ - לא ללכת - להתחסן". על האיומים כלפיה והמאבטח שהוצמד לה אמר: "זה אירוע מצער. היא ושאר אנשי המקצוע הם אנשים הפועלים בשירות הציבורי למען כלל הציבור בישראל".

מוקד מאוימים באגף הביטחון במשרד הבריאות

בהודעה משותפת לתקשורת של המשטרה ומשרד הבריאות שהופצה במוצ"ש נכתב כי בעקבות איומים על עובדי המשרד, הוקם "מוקד מאוימים" באגף הביטחון במשרד הבריאות והוא נועד לקליטת דיווחים של עובדים על מקרים של הכפשות ואיומים נגדם. "משרד הבריאות פועל בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה וכל האיומים המדווחים כנגד עובדי המשרד בכללותם נבחנים ומטופלים בהתאם למידע ולהערכות המצב", נאמר בהודעה.

בחוזר המנכ"ל שהופץ לכלל עובדי מערכת הבריאות בכל המקצועות והתחומים נאמר: "אנו עדים בתקופה האחרונה להתבטאויות קיצוניות כלפי עובדי מערכת הבריאות. הן באות מצד מתנגדי פעולות המדינה למיגור נגיף הקורונה. בולטים ביניהם מתנגדי החיסונים. הדבר בא לידי ביטוי בהתנגחויות ברשתות החברתיות או בפניות אישיות. הם מאופיינים בניסוחי ביקורת בוטה מאוד, בדימויים פוגעניים - פעולות שנועדו לגרום פגיעה בשמם הטוב של העובדים. ביקורת זו חוצה את סף הדיון הלגיטימי, ועלולה לפגוע בחוסן עובדי המערכת.

"עלינו כעובדי מערכת הבריאות לעודד ולקבל ביקורת ציבורית מקצועית ולהתמודד אתה באופן ענייני. ביקורת תורמת לשיפור התהליכים והתוצאות ומשפרת את המקצועיות והאמון הציבורי. היא מאפשרת לציבור המומחים ולציבור הכללי לנהל שיח מלמד, לשתף בדעות שונות, ולאתגר את החלטות המערכת. יחד עם זאת, לא ניתן יד ולא נוכל לקבל פגיעה בעובדים העושים לילות כימים לשמירה על בריאות הציבור במקצועיות ובמסירות רבה".

בפנייה אישית כתב עוד פרופ' אש: "אבקשכם לשמור מצידכם על שיח מכבד בכל מצב ולעדכן את הנהלות המוסדות השונים על כל פגיעה בכם, - התבטאויות פוגעניות, השמצות, איומים, לשון הרע וכיוצא באלה, על מנת שזו תטופל במקרים אלה בצורה הטובה ביותר, בזמן סביר ובמלוא החומרה".

בהמשך מפרט המנכ"ל את המהלכים הבאים: "במידה שמדובר בפוגע שהוא עובד מדינה - תערך בדיקה משמעתית וטיפול בהתאם, על ידי המוסד הרפואי או מוסד אחר בתיאום עמו ועל ידי משרד הבריאות או נציבות שירות המדינה על פי הצורך.

"במידה ומדובר בפוגע בעל רישיון באחד ממקצועות הרפואה והבריאות - תערך בדיקה על ידי נציבות קבילות הציבור למקצועות הרפואה במשרד הבריאות. במידה והפוגע הוא אזרח פרטי: המקרה יופנה לבדיקה ולטיפול באמצעים מתאימים, כולל כלים משפטיים - לרבות באפיק הפלילי, במידת הצורך לצד נקיטת צעדים משפטיים אזרחיים. או פליליים

"יחידת המשמעת במשרד הבריאות הופקדה על הנושא ברמה המערכתית. יש לעדכנה במקרים רלוונטיים, בהתאם לשיקול הדעת של הנהלת היחידה בה מועסק הנפגע". בחוזר צוין מספר הטלפון של המוקד וגם כתובת המייל.

"בהזדמנות זו הוסיף פרופ' אש, אדגיש כי כאשר עובדי מערכת הבריאות ובפרט עובדי מדינה מעלים לרשתות החברתיות או בפורומים אחרים תכנים אישיים ומקצועיים, ביוזמתם, עליהם להתבטא בכבוד ובממלכתיות, לגלות אחריות, ולפעול בפרסום מידע מקצועי על פי כללי יחידות הדוברות במוסדות השונים".

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' נחמן אש,  אבטחה,  איומים,  משטרת ישראל,  רשתות חברתיות,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות