חדשות

פרופ' חגי לוין נבחר לתפקיד יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור

לאחר שפרש מהתפקיד בתחילת השנה, פרופ' חגי לוין נבחר שוב ליו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית | יחליף את פרופ' נדב דוידוביץ', שימשיך בתפקידו כיו"ר פורום בריאות הציבור

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. "על רקע המחסור ברופאים בארץ, לא קשה לדמיין מה יקרה פה". צילום: פרטי

פרופ' חגי לוין נבחר לתפקיד יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית. יחליף את פרופ' נדב דוידוביץ', שימשיך בתפקידו כיו"ר פורום בריאות הציבור. כך נמסר היום (ב) מדוברות הר"י.

כזכור, בחודש ינואר האחרון הודיע לוין על סיום תפקידו כחבר בקבינט המומחים הלאומי בתכנית "מגן ישראל" למאבק בקורונה וגם על החלטתו לעזוב את תפקידו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית. ועד האיגוד מינה כממלא מקום ליו"ר את פרופ' נדב דוידוביץ', שכיהן בעבר כיו"ר האיגוד. פרופ' לוין הודיע אז שהוא מצטרף לרשימה עצמאית שמקים חבר הכנסת, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון לקראת הבחירות האחרונות.

פרופ' לוין הודה היום לחברי האיגוד על בחירתו ועל האמון בו ומסר כי "אעשה את המיטב להמשיך להיאבק למען בריאות הציבור בישראל עם חזרתי לתפקיד יו"ר האיגוד. משבר הקורונה מוכיח כי אנו זקוקים יותר מתמיד לחיזוק התשתיות והגישה המקצועית המאוזנת בבריאות הציבור במקביל לבניית אמון, לנוכח האתגרים והאיומים על בריאות הציבור.

"כאיגוד המדעי והמקצועי של העוסקים בבריאות הציבור בישראל נפעל יחד עם כלל השותפים, ועם הציבור, לחיזוק ההגנה ולקידום בריאות הציבור בישראל, ולשמירה על האינטרסים הציבוריים, על בסיס המדע".

פרופ' דוידוביץ', היו"ר היוצא, מסר: "בריאות הציבור נמצאת על פרשת דרכים. התחום קיבל במה מרכזית באופן חסר תקדים, אך ישנן סכנות ואתגרים רבים לפנינו. אנשי בריאות הציבור אשר עובדים לילות כימים בכל חלקי מערכת הבריאות מצויים תחת עומס אדיר ומחסור במשאבים. איגוד רופאי בריאות הציבור ימשיך להיאבק כתף אל כתף יחד עם כל הגורמים בתוך מערכת הבריאות ומחוצה לה, עם ארגוני חברה אזרחית, רשויות מקומיות ובתי הספר לבריאות הציבור כדי לקדם את התחום של בריאות הציבור ואת האינטרס הציבורי בכלים מגוונים מקידום מחקר, מדיניות מבוססת עובדות, צמצום פערים וחקיקה מתוך תפיסה של בריאות והוגנות בכל מדיניות.

"אנו קוראים לממשלה לקבל את הצעתנו להקים רשות לאומית לבריאות הציבור ולחוקק חוק בריאות הציבור שייתן מענה לאתגרים על הפרק ולקראת ההתמודדות לא רק עם הקורונה אלא גם עם מגוון נושאים מהזדקנות האוכלוסייה ועד שינוי אקלים ובריאות. אני מסיים במצטבר שבע שנות כהונה כיו"ר האיגוד ומאחל הצלחה רבה למחליפי פרופ' חגי לוין".

נושאים קשורים:  פרופ' חגי לוין,  פרופ' נדב דוידוביץ',  איגוד רופאי בריאות הציבור,  חדשות,  הר"י
תגובות
אנונימי/ת
25.10.2021, 21:47

איגוד עלוב שבעלובים. בוחרים בשנית פוליטיקאי שמכר אותם בשקל ואיבד באותו הרגע את אמון הציבור. אויה לרופאים שזהו מנהיגם. אויה לאיגוד שאיש לא יתייחס יותר ברצינות להצהרותיו.

אנונימי/ת
27.10.2021, 19:07

מסכימה. הוא לא רלוונטי יותר. איבד מיוקרתו. פחות מקשיבה לדבריו, יותר לדר פרייס. היא לא איבדה את הדרך אף פעם. מעוררת השראה

אנונימי/ת
28.10.2021, 14:29

לא בטוח שלפני לוין זה היה איגוד רציני, אבל יש צדק בדבריך. כל עוד הם עוסקים בעניינים שלהם כתקנים ומשכורת ניחא. מקצועית הם צריכים להיות סוס מת, לכל מי שדן בנושא שבתיאוריה דעתם עליו היא חשובה. אי אפשר להאמין להם יותר.

אנונימי/ת
19.11.2021, 12:26

בזיון גדול. אינו מייצג כרופא את בריאות הציבור אלא אדם קטנוני שמייצג את עצמו בלבד לאינטרסים אישיים פוליטיים המגוחכים. בושה וכלימה.