COVID-19 בישראל

פרשת המצבה: הר"י עומדת על כך שימוצה הדין עם האחראים

גינויים חריפים לכיתוב המופיע על מצבה של נפטרת בת 70 לפיו "נרצחה על ידי בילינסון במחלקת הקורונה" | שר הבריאות, יו"ר הר"י וראש שירותי בריאות הציבור הביעו זעזוע ותובעים חקירת משטרה

הכתובת על המצבה בבית העלמין ירקון. צילום: הרשת החברתית

שר הבריאות, יו"ר ההסתדרות הרפואית ובכירים רבים נוספים במערכת הבריאות פרסמו אמש (א') גינויים לדיווחים שהופיעו בכלי התקשורת על כך שבבית העלמין ירקון בפתח תקווה הוצבה מצבה שבה נכתב: "נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה".

הבוקר התייחסה לכך ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בראיון ששודר בכאן רשת ב': "אני מזועזעת ברמה שקשה לתאר". ד"ר אלרעי-פרייס סיפרה כי היא עצמה מותקפת אישית מדי יום, סופגת איומים ממתנגדי חיסונים שגם ערכו הפגנות ליד ביתה. "מתנגדי חיסונים תוקפים אותי אישית. הילדים שלי חשופים לאיומים ולקללות. יש הפגנות שבהן המשתתפים מקללים ו'עושים חיבורים' למלחמת העולם השנייה. דברים נוראיים. היו איומים מפורשים, עד שהיה צורך לתת לי כפתור מצוקה". עם זאת הבהירה: "אינני מפחדת ואלה קשיים שצריך לדעת להזיז הצידה. רוב העם יודע ומבין מה אנחנו עושים ומעריך. אי אפשר לתת לכל האירועים הללו לשבור אותנו. אני לא נמצאת ברשתות החברתיות ובכוונה כדי שלא לראות את הגועל הזה".

אמש נמסר כי בית החולים בילינסון הגיש תלונה למשטרה כנגד משפחתה של האישה שעל מצבתה נאמר  כי "נרצחה בבית החולים". תמונת המצבה הופצה ברשתות החברתיות. כלי התקשורת שהחלו לברר מה עומד מאחורי האירוע גילו כי האישה, כבת 70, נפטרה מסיבוכי קורונה לאחר שלא התחסנה. מבית החולים בילינסון שבו טופלה נמסר כי האישה חלתה בקורונה וטופלה בביתה, אלא שמצבה הידרדר, היא הגיע לבית החולים עם התקף לב, תסחיף ריאתי ו"מחלת קורונה סוערת", ואז נפטרה.

המצבה עם הכתובת עליה בבית העלמין ירקון. צילום: משרד הבריאות

בעלה של האישה סיפר שחתנה הוא שעומד מאחורי הנוסח שהופיע על המצבה למרות שהוא עצמו מתנגד לכך ומיהר להודיע שבדעתו למחוק את הכתובת. "לא ידעתי שהחתן, שדיבר על כך שזה מה שייחרט על גבי המצבה, יממש את כוונתו. ב-30 למותה ראיתי לראשונה את השטות הזאת על גבי המצבה ואני מתכוון למחוק את המילים הללו". עוד סיפר כי איננו מתנגד חיסונים וחוסן בעצמו, בעוד שרעייתו סירבה להתחסן. "היא פחדה ואני מרגיש אשם על שלא לחצתי עליה להתחסן".

בית החולים הגיש אתמול תלונה למשטרה על הסתה לאלימות והודיע שנשקלת גם האפשרות שיזום נקיטת צעדים משפטיים נוספים נגד המשפחה. "בית החולים בילינסון מזועזע מהכיתוב על המצבה, ומביע שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי. בכוונת בית החולים לשקול את המשך צעדיו בנושא הזה לרבות, וככל שיידרש, באמצעות נקיטת הליכים משפטיים. מבלי להפר את פרטי החיסיון הרפואי של המנוחה, נציין רק שהיא היתה מבוגרת ולא מחוסנת כשהובאה לבית החולים לאחר שטופלה בביתה זמן משמעותי. אבל היא התקבלה אצלנו עם התקף לב ותסחיף ריאתי ונפטרה עם מחלת קורונה סוערת.

"צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ, ותוך ליווי ושיח מתמיד עם בני המשפחה. צוותי  מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבלו בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, המהווה דיבה פסולה ואסורה ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו".

שר הבריאות ניצן הורוביץ גינה את הפרשה: "הזדעזעתי לראות את הכיתוב המביש על המצבה של הנפטרת מקורונה. הצוותים ב'בילינסון' ובכל רחבי הארץ עושים עבודה לא פחות ממדהימה. הם מצילים חיים כל יום". השר הדגיש כי הוא מגבה לחלוטין את הצוותים הרפואיים, מחזק ידיהם ומגנה בשאט נפש את ההכפשות המכוערות".

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי הביע "זעזוע עמוק מגילוי המצבה שמכפישה באופן מביש עד כדי הסתה של ממש כנגד הצוות הרפואי ב'בילינסון'". בהודעה שפרסם הדגיש כי הר"י "תעקוב מקרוב אחרי בדיקת המשטרה בעניין ותעמוד על כך שימוצה הדין עם האחראים לכיתוב על המצבה. "אסור לעבור בשתיקה על השתלחות משוללת רסן כזאת המהווה הלכה למעשה התרת דמם של הצוותים הרפואיים בישראל".

דוברות משרד הבריאות אף הפיצה לתקשורת את נוסח התגובה הבאה: "כך נראה דור שני למתנגדי החיסונים הנופלים על כתפי רופאי מחלקות הקורונה ובסוף מאשימים את מי שמטפלים בהם במסירות. אין ציפייה ש-10% מהאוכלוסיה יקבלו את עמדת המדע. יש הבוחרים בחשיבה ביקורתית יותר – וטועה. אך הנצחת הטעיית הציבור על ידי האשמת בית החולים ברצח מטופלת שהתנגדה לחיסון ונפטרה, כאשר על גבי המצבה שלה נאמר שהיא קורבן חיסונים לכאורה, ממחישה ומנציחה את ההפקרות  המשתוללת ברשתות חברתיות כאשר מפיצי המידע הכוזב לא משלמים על כך את המחיר ולו רק בזימון לחקירה בגין העבירות הרבות שהם מבצעים כמו הוצאת דיבה, סיכון בריאות הציבור ועוד. סכנת המידע הכוזב מהותית ונצחית יותר ממאה מצבות כאלו".

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' חגי ציון,  הר"י,  בילינסון,  מצבה,  פייק ניוז,  רשתות חברתיות,  19-COVID,  קורונה
תגובות
25.10.2021, 22:14

הבעת זעזוע זה נחמד (למספר ימים), הגשת תלונה במשטרה זה גם רעיון מעניין והגשת תביעה אזרחית בסכום יפה ( אך ריאלי) כנגד האחראי למעשה זה כנראה הפתרון... מובן שאת סכום הפיצויים בהם יחויב הנתבע יש להקדיש לשיפוץ מחלקת הקורונה או לפעילות להפחתת האלימות ברפואה בישראל.

אנונימי/ת
25.10.2021, 22:31

חתן חוצפן
למרות שהשירותים במחלקות הקורונה לא ליגה על במיוחד בפריפריה אבל לכתוב דבר כזה לא מקובל כי צוותים רפואיים עובדים קשה
אם לחתן יש תלונות על רשלנות רפואיית אז מוזמן להגיד את זה בפני השופט

אנונימי/ת
26.10.2021, 09:46

התגובה של משרד הבריאות ובית החולים כמובן מוצדקת, אך שדוברת משרד הבריאות תגיד "כך נראה דור שני של מתנגדי חיסונים" זו כבר אמירה אלימה ומסיתה. פשוט עצוב, ילדותי ומיותר כל כך. יש להחליף דוברת באופן דחוף

26.10.2021, 13:11

נכון מאוד

אנונימי/ת
27.10.2021, 22:16

בכלל לא נכון
יהיה נכון לא לטפל בסרבנים שהסתבכו מקורונה כהם בחרו לעצמם את הדרך הזאת, אף אחד לא חייב לסכן את חייו בגלל הטמטום של הסרבני חיסונים , גם הרופאים בניאדם וצוותים שמטפלים בחולי קורונה סופגים את כל הקושי של המצב הנוכחי. גם לשלם על הטיפול שלהם אנחנו כולנו לא צריכים.

אנונימי/ת
26.10.2021, 14:28

גם אם זה לא מוצא בעיניכם לקרוא לזה הסתה לאלימות זה פשוט בדיחה, שום הסתה אין פה ואם אתם רואים בזה הסתה איפה הייתם כשפוליטיקאים הסיתו באמת נגד כל כך הרבה אנשים בריאים שמסרבים לכפיית טיפול רפואי עליהם??? רופאים הם ממזמן לא שליחי הציבור אלא שליחי השלטון, לא מטפלים בחמלה (וחלקם כבר הצהירו על כך בגלוי) אלא מטפלים לפי הפקודות שמורידים להם

אנונימי/ת
26.10.2021, 18:02

וכי מה הפירוש של הי"ד? השם יחלק דובדבנים...?

הי אנונימי, דבריך גם הסתה נגד רופאים שעושים עבודת קודש ומסכנים את בריאותם בגלל המטומטמים שלא מתחסנים. אין גבול לחוצפה מי שמדבר בצורה כזאת.