חדשות

במחקר ישראלי פותחה חותמת גנטית של גידולים ממאירים בחלל הפה

ממצאי המחקר שבוצע ב"פדה-פוריה" יובילו להערכה מוקדמת יותר של מידת האגרסיביות והפיזור של ממאירויות בחלל הפה ולהתאמת הטיפול המדויק לחולים

ד"ר יסמין גנטוס, רופאה בכירה במחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות ב"פדה-פוריה". "מדובר בפריצת דרך מחקרית חשובה בתחום החקר הגנטי של הגידולים בחלל הפה". צילום: דוברות בית החולים

הישג מחקרי ואקדמי למחלקה לכירורגיה פה, פנים ולסתות במרכז הרפואי פדה-פוריה. המגזין המדעי international Journal of Cancer קיבל לפרסום מחקר העוסק בחקר פיזור לימפתי של סרטן בחלל הפה ובנושא פיתוח חותמת גנטית של גידולים ממאירים בחלל הפה, העשויה לנבא את הפיזור הלימפתי שלהם עוד במועד נטילת הביופסיה הראשונית מהגידול.

המחקר, תוצר של ארבע שנות עבודה של ד"ר יסמין גנטוס, רופאה בכירה במחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות ב"פדה-פוריה", כולל בחינה של אלפי דגימות של גידולים, עבודת מעבדה מרובה בתחום הביולוגיה המולקולרית ובהמשך עבודה ביו-אינפורמטיקה על מנת לזהות את הרצפים הגנומיים הרלוונטיים לנושא המחקר.

ד"ר גנטוס ציינה: "מדובר בפריצת דרך מחקרית חשובה בתחום החקר הגנטי של הגידולים בחלל הפה. בזכות מחקר זה ודומיו, נוכל להעריך מוקדם ומדויק יותר את מידת האגרסיביות והפיזור של ממאירויות אלו ונוכל לתכנן באופן מדויק ונכון יותר את הטיפול המתאים לחולים".

ד"ר גנטוס, עוסקת כמעט עשור במחקר על סרטן חלל הפה ובאזור הראש והצוואר. לאחר השלמת תואר דוקטור באוניברסיטה העברית בירושלים, השלימה ד"ר גנטוס תואר מוסמך מחקרי בפקולטה לרפואה של הטכניון ובהמשך יצאה לשנת השתלמות מחקרית במסגרת הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס במרילנד, ארה"ב. במסגרת שנה זו החלה לחקור את נושא פיתוח חותמת גנטית של גידולים ממאירים בחלל הפה, העשויה לנבא את הפיזור הלימפתי שלהם עוד במועד נטילת הביופסיה הראשונית מהגידול.

קבוצת המחקר כוללת, מלבד ד"ר גנטוס, את החוקרים שבראשם פרופ' איבגני לוזמצנקו מהמחלקה לחקר הסרטן באוניבריסטת שיקגו, לואיג'י מרקוני מהמעבדה לפתולוגיה חישובית, אוניברסיטת קורנל, ופרופ' דוד סידרנסקי, מנהל המערך לאונקולוגיית ראש-צוואר בבית החולים ג'ון הופקינס. לאחרונה, כאמור, התבשרה קבוצת המחקר כי המאמר התקבל לפרסום בכתב העת המקצועי העוסק באונקולוגיה.

נושאים קשורים:  ד"ר יסמין גנטוס,  חדשות,  סרטן הפה,  פדה-פוריה,  חותמת גנומית,  מחקר ישראלי
תגובות
18.10.2021, 19:01

כל הכבוד לד"ר יסמין גנטוס וצוות המחלקה המוכשרים
תמשיכו ותצליחו

אנונימי/ת
20.10.2021, 18:53

תודה