COVID-19 בישראל

ישראל מקימה גוף מטה חדש למחקר ומעקב אחר וריאנטים חדשים

ראש הממשלה בנט הסביר את מטרת הקמת הגוף החדש: "להכין את ישראל להפעלת מתודולוגיה חדשה לצורך התמודדות עם נגיף חדש - ובכלל כיצד ניתן להתמודד ביעילות אם אירוע ביולוגי חריג, בעתיד"

וריאנט של נגיף הקורונה. אילוסטרציה

גוף-מטה חדש, ייעודי למאבק בקורונה, יוקם בישראל ויעסוק בסריקה, ניטור ומחקר אחר וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה במטרה למנוע מבעוד-מועד את כניסתם לישראל. כך סוכם אתמול (ג') בדיון שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם בכירים במשרד הבריאות.

גוף-המטה החדש נקרא לקיים בתוך חודש תרגיל ראשון בפעילותו. לפי דיווח של איתמר אייכנר הבוקר (ד') ב-Ynet, תפקיד גוף המטה החדש הוא "לפעול בשגרה למניעת הכניסה לישראל של וריאנטים עוקפי חיסונים".

בהופעה בכנס של העיתון "ג'רוזלם פוסט" אמר ראש הממשלה כי המטרה "להכין את ישראל להפעלת מתודולוגיה חדשה לצורך התמודדות עם נגיף חדש - ובכלל כיצד ניתן להתמודד ביעילות אם אירוע ביולוגי חריג, בעתיד".

בדיון הוצגה עבודת מטה ראשונה שבוצעה על ידי משרדי הביטחון והבריאות בהשתתפות נציגים מרשות מעברי הגבול, רשות שדות התעופה ופרויקטור הקורונה בנתב"ג, האלוף במיל' רוני נומה. תפישת ההפעלה של הגוף החדש גובשה בצוות עבודה שהקים משרד הבריאות בראשות תת-אלוף במיל' גיל אגינסקי. עדיין לא הוכרע עם גוף המטה החדש יופעל במשרד הבריאות או במל"ל. את הקמתו ירכז תת-אלוף במיל' משה אדרי, עוזר שר הביטחון להתגוננות.

המטרה בהפעלת הגוף החדש היא לסרוק כמו מערכת מכ"ם כל הזמן ברחבי העולם, לאסוף נתונים ודיווחים על התפרצויות מקומיות של נגיף חדש, למידת הנושא מתוך מחקרים ופרסומים מדעיים ומעקב רציף אחר כל היבט גנטי הנוגע לנגיף. בין השאר סוכם שבמסגרת איסוף המידע שיבוצע בישראל, תהיה פריסה רחבה יותר של חיישני-ביוב ברחבי הארץ כדי להתריע על הופעת נגיף או נגיפים חדשים בישובים שונים – מה שעלול להצביע על התפרצויות.

הנחת העבודה של המומחים שהשתתפו בדיון והציגו את עמדתם הינה כי אי אפשר יהיה למנוע באופן מוחלט כניסה לישראל של וריאנטים חדשים – אבל יש להשקיע מאמץ לבלום את התפשטותו. הרעיון נולד כלקח מהתפרצות זן דלתא בבנימינה בתחילת הגל הרביעי – כלומר אם ידוע על התפרצות של נגיף באזור מסוים "יש להסתער עליה כמו בהסתערות מהירה לכיבוי דליקה כדי שלא תתפשט".

בין היתר יבחן גוף המטה הטלת סגר מקומי, למשל על שכונות מסוימות בישוב מסוים שבהן התגלתה התפרצות. לשם כך גם יהיה צורך בתגבור מעבדות הריצוף הגנטי לנטילת דגימות בנתב"ג וכן הגדלת מערך החקירות האפידמיולוגיות.

נושאים קשורים:  חדשות,  קורונה בישראל,  נפתלי בנט,  משרד הבריאות,  ווריאנט,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
13.10.2021, 17:31

מה בדיוק יעשה המלב"ם? ICDC?
עוד גוף ועוד גוף ועוד כפל משאבים והוצאות.. לשם מה??