חדשות

הצעת החוק לתרומת איברים מקוונת אושרה בוועדת השרים לחקיקה

על פי הצעת החוק, תתאפשר חתימה על כרטיס אדי לתרומת איברים באמצעות טפסי ממשלה מקוונים וגישה מהירה ופשוטה ונוחה למעוניינים לתרום את איבריהם לאחר מותם ולהציל חיים

יוזמת הצעת החוק דבורה שרר, המרכז הלאומי להשתלות

הצעת חוק לתרומת איברים, שהגישה יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), אושרה אתמול (א') בוועדת השרים לחקיקה ותעבור כעת להצבעה טרומית במליאה ביום ד'.

הודות להצעת החוק, כך נמסר בתום הדיון, "ייחשפו אלפי אזרחים לנושא ותתאפשר חתימה על כרטיס תורם של 'אדי' באמצעות טפסי ממשלה מקוונים. החוק יקנה גישה מהירה פשוטה ונוחה לחתימה על כרטיס אדי המיועד לאנשים שמוכנים לתרום את איבריהם לאחר מותם ובכך להציל חיים של חולים הממתינים לתרומות איברים ובכך להציל נפשות רבות בישראל".

בשנת 2020 נפטרו 63 חולים שהיו ברשימת המתנה לתרומת איברים, את חלקם היה ניתן להציל, הדגישה ח"כ בן ארי.

כיום בישראל כמיליון אזרחים חתומים על כרטיס אדי ולמעלה מ-50% ממושתלי האיברים זכו לעדיפות בתור להשתלה כיוון שבידיהם כרטיסי אדי. כ-65% מהמשפחות מוכנות לתרום איברים כשפונים אליהן, "לכן, חשוב כל כך להעלות את המודעות לכרטיס ולאפשר הצטרפות נוחה ומהירה", צוין.

ח"כ בן ארי מסרה: "בחרתי להצטרף לכרטיס אדי ב-2007. מבחינתי, זו זכות גדולה. אני מאמינה שהצעת החוק שלי תגביר את המודעות לתרומות איברים ותסייע בהצלת  נפשות רבות בישראל". היא ביקשה להודות לשר החוץ יאיר לפיד שיזם את החוק לראשונה ובירכה את שר המשפטים גדעון סער על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את החוקק בוועדה. "עתה אמשיך לקדם את החוק בוועדה ובהמשך במליאת הכנסת", אמרה.

דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות, יוזמת הצעת החוק, הביעה שמחה שההצעה עברה וכן שהודות לפעילות הסברה נרחבת של המרכז הלאומי להשתלות במהלך שנים רבות, הציבור הרחב מודע לחשיבות החתימה על כרטיס אדי.

נושאים קשורים:  כרטיס "אדי",  תרומת איברים,  הצעת חוק,  חדשות
תגובות