חדשות

חשש לאחוזי התחסנת נמוכים נגד שפעת

השנה הוזמנו בישראל 4 מיליון מנות חיסון, המאפשרים כיסוי של כ-44% מהאוכלוסייה. אם אכן תהיה היענות מלאה לקבל אותם

חיסון נגד שפעת. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

במקביל למאמצים להגדיל את אוכלוסיית המתחסנים לקורונה, החל משרד הבריאות יחד עם קופות החולים להיערך לזימון כמה שיותר מבוטחים לקבל גם את החיסון לשפעת. אלא ששלושה שבועות מאז הוכרז על תחילת מבצע חיסוני החורף לשפעת, רק 150 אלף ממבוטחי הקופות כבר התחסנו ועלה חשש שיחסית לשנים קודמות מספר המתחסנים יהיה השנה קטן יותר - ומערכת הבריאות תיאלץ עקב כך להתמודד עם קשיי תחלואה צולבת של קורונה ושפעת.

אתמול (א') הפיץ משרד הבריאות את ההודעה הבאה: "משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן כנגד השפעת. החיסונים כבר הגיעו לישראל והם בידי קופות החולים. בחורף הקרוב (2022-2021) צפויה ישראל להתמודד עם תחלואה מקבילה של COVID-19 ושפעת עונתית.

"אולם לא ניתן לצפות את חומרת תחלואת השפעת בחורף זה. במערכת הבריאות, ממליצים להתחסן נגד נגיף השפעת מאחר שהוא עלול לגרום לתחלואה קשה וסיבוכים כמו דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה ואף למקרי מוות. מתן חיסונים נגד שפעת מהווה את המענה הטוב ביותר להגנה על האוכלוסייה מפני המחלה".

השפעת עלולה להיות קשה גם אצל אנשים ללא מחלות רקע. לכן ההמלצה היא לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה. ראשונים בקדימות ובסדרי העדיפות הן קבוצות הסיכון - אנשים עם מחלות כרוניות, בני 50 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5.

כאמור, כל מנות החיסונים כנגד שפעת מצויות כבר בקופות החולים. אין מניעה להתחסן כנגד שפעת וקורונה במקביל. השנה הוזמנו בישראל 4 מיליון מנות חיסון, המאפשרים כיסוי של כ-44% מהאוכלוסייה. אם אכן תהיה היענות מלאה לקבל אותם.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסון נגד שפעת,  שפעת,  חיסונים
תגובות