COVID-19 עולמי

ההגבלות על נוסעים מחוסנים המגיעים לארה"ב יוסרו בנובמבר

ובישראל: בשבוע הבא צפויות להיכנס לתוקפן הנחיות חדשות שיצמצמו את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל למחוסנים בחיסון השלישי, למי שהתחסנו בחצי השנה האחרונה ולמחלימים מהנגיף

נוסעים חוזרים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ממשל ארה"ב יסיר בנובמבר את ההגבלות על נוסעים שיגיעו אליה ממדינות שונות בתנאי שהם מחוסנים נגד קורונה באופן מלא ויציגו תוצאות בדיקה שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה. כך דווח שלשום.

במקביל, בשבוע הבא צפויות להיכנס לתוקפן בישראל הנחיות חדשות שיצמצמו את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל למחוסנים בחיסון השלישי, למי שהתחסנו בחצי השנה האחרונה ולמחלימים מהנגיף. ההנחיות החדשות יכללו צביעה עדכנית של מדינות העולם. רק שלוש מהן ייצבעו בתקופה הקרובה באדום.

ב-27 בספטמבר צפויות להיכנס לתוקפן ההנחיות החדשות והסיווג העדכני של המדינות בהתאם למצב התחלואה בהן. בין המדינות שיוגדרו צהובות: אוסטריה, אורוגוואי, בחרין, הונג קונג, טייוואן, גבון, ניו זילנד, סין, סלובקיה, פולין, צ'כיה וקפריסין. האדומות הן לפי שעה רק ברזיל, טורקיה ובולגריה. הנסיעה אליהן אסורה, למעט עבור אלה שקיבלו אישור מיוחד בוועדת חריגים.

פרט למדינות הצהובות והאדומות, שאר מדינות העולם יוגדרו כתומות. המשמעות הישירה של ההנחיה החדשה: כלל הטסים המחלימים (על בסיס בדיקת PCR) או אלה שהתחסנו בחצי השנה האחרונה, או התחסנו בחיסון השלישי לפני יותר משבוע, פטורים מבידוד מלא מכל מדינות העולם מלבד בשלוש המדינות האדומות.

ההנחיות: מי שהחלים מקורונה או התחסן לפני יותר מחצי שנה פטור מחובת בידוד בשובו מהמדינות הצהובות בלבד. כל החוזרים מחו"ל מחויבים בבידוד של 24 שעות, או בבדיקה שלילית. מי שלא מחוסן או מחלים חייב בבידוד מלא של שבוע בהצגת שתי בדיקות שליליות.

הרשויות בישראל ובארה"ב מתכננות הסכמי הכרה הדדיים במתחסנים לצורך כניסה, בדומה להסכם המתגבש עם האיחוד האירופאי. לקראת 3 באוקטובר, התאריך שבו פוקע תוקפו של התו הירוק למי שיכול להתחסן בחיסון השלישי ולא עשה זאת, ישראל פועלת שגם ארה"ב ויתר המדינות יגדירו ישראלים כ"מחוסנים" בהתאם לסטטוס שקבע משרד הבריאות. המשמעות: מרגע שייכנסו לתוקף ההסכמים ההדדיים עם ארה"ב ואירופה, לא יוכנסו אליהן ישראלים שלא השלימו את החיסון השלישי.

בשבוע שעבר הגיעו ישראל והאיחוד האירופאי להסכמה על הכרה הדדית בתעודות המתחסנים. משמעותה: ישראלים עם תעודת מתחסן ישראלית יזכו באופן אוטומטי לתעודת מתחסן של מדינות האיחוד האירופאי. התהליך הסופי בנושא הזה יושלם בתחילת אוקטובר, על בסיס הכרה הדדית בין שני הצדדים. התו הירוק במדינות האיחוד מקנה כניסה למסעדות, למרכזי תרבות, למוסדות ציבוריים ועוד. אולם, גם באיחוד האירופאי השימוש בו מותנה בהגבלות ובנהלים ספציפיים לכל מדינה.

נושאים קשורים:  בידוד,  תו ירוק,  ארה"ב,  חדשות,  19-COVID,  חו"ל,  חיסון שלישי,  מחלימים
תגובות
אנונימי/ת
24.09.2021, 12:40

שוב מסגירים יהודים לפריץ?
כל הכבוד לבנט. גם יוצר 2 מחנות ושנאה בישראל וגם מסגיר את הסוררים לפריץ.
וזה כשלא נבחר, מה היה קורה אם היה נבחר?

אנונימי/ת
24.09.2021, 15:30

מדינה בהפרעה. רק חיסונים שהם חזות הכל. גם המחוסנים נדבקים ומדביקים. ראו מה קורה באוסטרליה ניו זילנד. אין חיסונים יש סגרים
מדינה כמו שבדיה פתחה הכל אבל מכילה את המתים.
הסבא שלי הסבתא שלך. שימותו העיקר שיהיה שקט תעשיתי. אני מוכן לשם הון על עוד שנתיים חיים סבירים לסבא שלי.

אנונימי/ת
24.09.2021, 15:35

איך מחשבים את מקדם ההדבקה R כאשר רוב החולים קשים נמצאים בבית עם חמצן. 2500 מחוללי חמצן מיד שרה בבתי מאומתי קורונה חולים. נוסיף עוד מאות מגמח"ים אחרים. משרד הבריאות מתנהג כמו במדינה סובייטית בולשביקית הפראבדה משדר את מקדם ההדבקה. כאילו מקקדם בירידה ואנשים (כולל כאן) קונים את זה. הפסקתי להאמין לנתונים. גם נתוני המתים לא אמינים. במבט סביבי רוב חברי חולים או מאומתים. חלק ענק בבידוד סביבי. מצב שלא היה בשום גל. אבל פראבדה אומר שהכל טוב. מבנטטים אותנו.