COVID-19 בישראל

הכנסת אישרה פיקוח אלקטרוני על כלל המחויבים בבידוד

ההחלטה מאפשרת שימוש בצמידי מעקב לא רק על השבים מחו"ל אך הממשלה תעודד שימוש באפליקציית "הסכמון" למעקב בטלפון הנייד | פרויקטור הקורונה יגיע לאומן לפקח על מתווה הטיסות של החסידים

נוסעת חוזרת בנתב"ג עם צמיד אלקטרוני למחויבי בידוד. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

הכנסת אישרה בליל שישי את הרחבת הפיקוח האלקטרוני על המחויבים בבידוד. זה למעשה תיקון לחוק הקיים, שעד כה החיל את הפיקוח רק על השבים מחו"ל. מעתה יאפשר לעשות שימוש באמצעי הפיקוח על כלל החייבים בבידוד.

ההחלטה מאפשרת שימוש באמצעים אלקטרוניים אך הממשלה מתכוונת שלא להשתמש ב"צמידי מעקב" אלא לעודד שימוש באפליקציית מעקב ייעודית בטלפון הנייד בשם "הסכמון" שהיתה בשימוש בגלי הקורונה הקודמים.

על פי החוק, ילדים מתחת לגיל 14 לא יהיו נתונים לפיקוח אלקטרוני. אדם שיסרב לשים את אמצעי הפיקוח, או שלא יוכל מסיבות טכניות להשתמש בהם, יהיה נתון לפיקוח מוגבר של המשטרה. היא תוכל לשלוח לביתו פקחים או שוטרים שיוודאו כי הוא עומד בתנאי הבידוד.

החייב בבידוד יתבקש לשלוח באמצעות אפליקציית "הסכמון" את מיקומו באופן חד פעמי. הרשויות יהיו רשאיות לנטר את פרטיו. אפשרות אחרת היא שליחת צילום עצמי (סלפי) מהבידוד בצירוף תעודה מזהה, וזיהוי המיקום שלה על ידי המדינה. הפיקוח האלקטרוני על השבים לישראל הוחל לראשונה במארס האחרון, אך בוטל כעבור שבועות ספורים עם הסרת ההגבלות בישראל.

בסוף השבוע גם נמסר כי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא יטוס לאוקראינה כדי לפקח שם על יישום מתווה הטיסות לאומן. זאת מתוך חשש שהשבים מאומן עלולים גם לייבא וריאנטים נוספים של נגיף הקורונה שכיום אינם נמצאים באוכלוסיה בישראל.

כל הנוסעים לאומן מחויבים מעתה להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה, ותוצאה שלילית בבדיקה נוספת עד 72 שעות לפני החזרה לארץ. בנוסף, כולם יחויבו בבידוד מלא של 14 יום, שיוכלו לקצרו לשבוע כפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה.

נושאים קשורים:  אפליקציה,  "הסכמון",  אזיק אלקטרוני,  בידוד,  אומן,  פרופ' סלמן זרקא,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
06.09.2021, 15:16

סין זה כאן

12.09.2021, 20:43

זוועה.
בכיה לדורות