חדשות

שר הבריאות מעריך: משבר בתיה"ח הציבוריים והאוצר ייפתר עוד היום

שבעה בתי חולים ציבוריים עברו לעבוד במתכונת שבת במחאה על מחסור בתקציב ובכוח אדם | "לא אאפשר מצב שבו בתי חולים שובתים בגלל חוסר תקצוב", צייץ השר הורוביץ בטוויטר

שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום: נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

שבעה בתי החולים הציבוריים-עצמאיים שאינם בבעלות הממשלה או קופת חולים כללית עברו מהבוקר (ד') לעבוד במתכונת שבת, בהתאם לאזהרה שהשמיעו בתחילת השבוע מנהליהם. המהלך הוא במחאה על מחסור בתקציב.

שבעה בתי החולים הם: שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק ושלושה בתי החולים בנצרת – האנגלי (סקוטי), המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי). הם הודיעו למשרד הבריאות ולמד"א שיבצעו רק פעילות מצילות חיים. שלשום הפסיקו לקלוט חולי קורונה שלא מאזוריהם, במחאה על אי העברת תוספת התקציב וכוח אדם שהובטחו להם על ידי משרד האוצר. כמו כן החלו בבתי החולים הללו לבטל ניתוחים ותורים לא דחופים.

אמש העריך שר הבריאות ניצן הורוביץ שניתן יהיה להגיע להסכמות על סיום השביתה אולי עוד היום ואמר כי נציגי משרדו והאוצר מקיימים זה יומיים דיונים מרתונים כדי לפתור את המשבר. "נדרש ואפשר להגיע להסכמות עד סוף היום. לא אאפשר הימשכות המצב הזה. אני בטוח שהאוצר מבין ויפעל בדיוק כמוני", צייץ הורוביץ בטוויטר.

גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע הבוקר תקווה שמשבר בתי החולים העצמאיים יסתיים היום. מנהלי בתי החולים מסרו: "ממה שהאוצר התחייב לנו עד יולי – קיבלנו רק 70% והחל מיולי ועד כה, לא קיבלנו כלום".

נושאים קשורים:  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  משר האוצר,  בתי החולים הציבוריים,  חדשות,  עיצומים
תגובות