חדשות

הוסרו מחוק ההסדרים: דמי ביטול תור לרופא והיטל על רפואה פרטית

עוד הוסרה מהחוק ההצעה על חובת מכרז להקמת מרפאה חדשה או חדר ניתוח | ייתכן שההצעות יידונו מחדש במסגרת ועדות הכנסת כחקיקה רגילה

רפואה פרטית. אילוסטרציה

הצעת האוצר, להטיל דמי ביטול על מטופל שהזמין תור לרופא מקצועי ולא הגיע אליו, הוסרה בסוף השבוע מחוק ההסדרים. עוד הוסרה מהחוק ההצעה לגבות היטל בשיעור של 40% על שירותי רפואה פרטית וכל תשלום שישלמו חברות הביטוח הפרטיות לרופאים פרטיים עבור טיפול שיעניקו למבוטחי קופות החולים. זאת , במסגרת סיכום שהושג בין שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, לפיו יש לצמצם בלפחות 30% את חוק ההסדרים לשנת התקציב הקרובה.

פרשנים כלכליים מעריכים שמראש הוכללו סעיפים אלה הקשורים במערכת הבריאות בחוק כ"עיזים" שניתן להסירן ממנו. "חלק מההצעות הוחדרו לחוק בידיעה מראש שספק אם יישארו בו", כתב על כך פרשן "ידיעות אחרונות", גד ליאור. בדיווח של חגי עמי ונתי טוקר ב"דה מרקר" גם צוין כי הוסרה חובת מכרז להקמת מרפאה חדשה או חדר ניתוח.

ייתכן שההצעות שהוסרו יחזרו לדיון במסגרת ועדות הכנסת כחקיקה רגילה ושם ייתקלו בקשיים ובהתנגדויות עד שיבוטלו כליל. הסרת הצעות או פיצולן מחוק ההסדרים מקטינות את הסיכוי שלהן להיכנס לספר החוקים.

נושאים קשורים:  חוק ההסדרים,  רפואה פרטית,  חדשות,  ביטול תור,  משרד האוצר
תגובות
אנונימי/ת
23.08.2021, 18:30

כי מילה של איווט ליברמן זו ערלת לב.
המנעות מהופעה לתור מוזמן מגדילה את העומס על מערכת הבריאות ב- 30-25%.

אנונימי/ת
23.08.2021, 18:45

תשלום עבור אי הגעה לתור אצל רופא, ללא הודעה לפני כן, הוא צעד צודק שימנע בזבוז של תורים.

אנונימי/ת
23.08.2021, 20:10

לא עדיף תקנים והעלאת שכר לרופאים שנקרעים?? מדינה בולשביקית בדיחה זורקים לחם ושעשועים

אנונימי/ת
24.08.2021, 14:12

"דמי ביטול על מטופל שהזמין תור לרופא מקצועי ולא הגיע אליו" .... מה שנקרא NO SHOW .... ממש ממש ממש חבל שזה הוסר.... אלו מאיתנו שעובדים כרופאים מקצועיים בקהילה מכירים את התופעה: מצד אחד תור ארוך אלי... ומצד שני חוצפנים שמזמינים תור ולא רק שלא מופיעים אלה גם לא מבטלים אותו.... יש לנו פוליטיקאים בלי אומץ....

אנונימי/ת
25.08.2021, 22:29

צודק לחלוטין. את הסעיף הנוגע לדמי ביטול על אי הופעה אסור היה לבטל.

06.09.2021, 13:39

בתור רופא מקצועי שגם מסכים שזה מאד מרגיז. נראה לי מוגזם לתת קנס למטופלים על זה.