חדשות

בעקבות ההדלפה: בחינת הרישוי החוזרת ברפואה תיערך בספטמבר

עד כה לא נתפס האחראי להדלפת שאלון בחינת הרישוי ברפואה פנימית | פסילת הבחינה, שתיערך שוב בחודש הבא, מעכבת את קליטתם המיידית של מאות סטז'רים למערכת הבריאות

מתמחים ברפואה. אילוסטרציה

יותר מחודשיים מאז שנערכה בחינת הרישוי ברפואה לישראלים בוגרי חו"ל ובה נפסל הפרק המרכזי בה ברפואה פנימית עקב הדלפה מוקדמת של השאלון וזיהוי 13 מקרים של העתקות, משרד הבריאות הודיע רק הבוקר (ה') כי הוחלט לקיים את הבחינה החוזרת בחודש הבא.

ממשרד הבריאות נמסר כי "לאחר מאמצים רבים מצד כל הגורמים הקשורים לחיבור הבחינה החוזרת בפנימית, בעקבות ההדלפה של חלק זה בבחינת הרישוי, הוחלט בעצה אחת עם המועצה המדעית של הר"י לקיים את הבחינה החוזרת ב-12 בספטמבר. לאחר קבלת תוצאות הבחינה החוזרת ניתן יהיה לפרסם את הציון של הבחינה כולה".

הודעה זאת באה לאחר שבימים האחרונים התלוננו עשרות מהנבחנים שהעיכוב הממושך בקביעת המועד של הבחינה החוזרת גם עיכב את קליטתם המיידית של כ-600 סטז'רים לעבודה במערכת הבריאות, בעיצומה של מגיפת הקורונה. כך דיווחה קודם לכן הבוקר (ה') רוני לינדר ב"דה מרקר".

בבחינה שנפסלה השתתפו 1,644 סטודנטים ישראלים שסיימו לימודיהם בחו"ל. 13 מהם נתפסו על חם בהעתקה. החשד הוא ששאלון הבחינה הודלף כמה ימים לפני קיומה והגיע לידי מאות נבחנים. חברת חקירות פרטית גילתה את היקף ההדלפה.

הר"י ומשרד הבריאות החליטו לפסול את כל הפרק העוסק ברפואה פנימית ולקיים בו בחינה חוזרת. בשאר נושאי הבחינה בתחומים כירורגיה, רפואת ילדים, רפואת נשים ופסיכיאטריה, לא תתקיים בחינה חוזרת. הפסילה גרמה לכך שהנבחנים לא ידעו עד כה מהו הציון הסופי שניתן להם בשאר חלקי הבחינה שנערכה ביוני.

כן התלוננו נבחנים שעקב העיכוב אינם יכולים להתחייב למעסיקיהם ממתי ניתן לשלבם בעבודה בבתי החולים וגם אינם מקבלים עתה דמי אבטלה.

בדיווח נמסר כי הפרשה שאיננה ראשונה מסוגה "מעוררת שאלות בנוגע להתנהלות הר"י ומשרד הבריאות: האם ואילו צעדים ננקטים לאיתור המדליף? סביר להניח שהוא מתוך שני גופים אלה; האם הוגשה תלונה למשטרה? האם זה מקרה חד פעמי שנתגלה באקראי בזכות אדם ישר אחד שהעביר את המידע למשרד הבריאות? כיצד נערכת המערכת לעיכוב בכניסת הנבחנים לעבודה".

נושאים קשורים:  בחינת רישוי,  סטודנטים לרפואה,  רפואה פנימית,  הר"י,  משרד הבריאות
תגובות

האם שאלת המדליף וההד לפה נמסרה למשטרה? האם סביר להעניש 1600 נבחנים בגלל הדלפה ל 13 נבחנים?

01.09.2021, 22:14

כמו שאמרתי (בפוסט קודם) מערכת הרפואה לא תפסח על שום הזדמנות לטעות לאורך הדרך (פאראפראזה על צ'רצ'יל)

איך מונעים שהמדליף יהיה שוב ויחזור שוב על ההדלפה. יש לבקש ממנו להיות יותר זהיר הפעם