COVID-19 בישראל

פרופ' זרקא: "אין אף לא מאושפז אחד כתוצאה מהחיסון השלישי"

פרויקטור הקורונה התייחס לבטיחות מנת החיסון השלישית: "יש פחות תופעות לוואי מאשר לאחר קבלת המנה השנייה" | מנכ"ל משרד הבריאות: "אם לא תהיה האטה בתחלואה, ייתכן שנדחה את פתיחת שנה"ל"

מתן חיסון קורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

פרופ' סלמן זרקא, מנהל בית החולים זיו בצפת, אמר אתמול (ב') בתדרוך לתקשורת שקיים כפרויקטור הקורונה כי במסגרת המעקב הצמוד אחרי מבצע החיסונים במנת הבוסטר, "רואים שאין תופעות לוואי שלא הכרנו. יש אפילו פחות תופעות לוואי מאשר לאחר קבלת המנה השנייה. וידאנו שבטיחות החיסון נמצאת במקום הראשון וראינו תוצאות חיוביות מבחינת היעילות. נכון להיום (ב') לא מאושפז בבית חולים אף אדם כתוצאה מקבלת החיסון השלישי".

פרופ' זרקא הגדיר את החיסונים כ"נשק הטוב ביותר במלחמה נגד נגיף הקורונה". לצד זה הודה שמשרד הבריאות מודאג מהעלייה בתחלואה. הוא הזהיר שיהיה צורך כנראה בהגבלות התקהלות נוספות. בהתייחסו להבדל בהגבלת התקהלויות בין מגרשי כדורגל לבין חתונות, אמר: "יש שוני בין חתונה לבין משחק כדורגל. בחתונה אנשים מסתובבים, אוכלים ורוקדים בלי מסיכה. היכולת שלהם להדביק זה את זה יותר גבוהה. במגרשי כדורגל אלפי הצופים נדרשים לכללי התו הירוק: מורשים להיכנס ליציעים מחוסנים, מחלימים או מי שעבר בדיקת אנטיגן (מהירה) ונכונה ל-24 שעות בלבד. יושבים במקומות מסומנים. הם נדרשים למסיכה ובלי אוכל - לכן מידת הסיכון שלהם נמוכה יותר". אבל גם הזהיר: "ככל שהתחלואה תעלה יכול להיות שגם נצמצם בכמות האנשים שתורשה לשבת במגרש".

על פי החלטת שרי קבינט הקורונה בכל הנוגע להחמרה בהגבלת ההתקהלויות באירועים כמו חתונות ושמחות, נקבע שיורשו להימצא במקום פתוח רק 500 איש ובמקום סגור 400 ונאסרה התקהלות באירועים בשיעור של יותר מ-75% מהתפוסה המירבית של המתחם. לעומת זאת, כאשר מדובר באירועים כמו משחקי כדורגל או הופעות בעמידה ניתן אישור ל-5,000 איש במרחב פתוח ולא יותר מ-1,000 במרחב סגור שבו מתקיימת ההופעה.

קודם לכן אמר פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, בראיון לרשת ב': "אם לא תהיה האטה בתחלואה, ייתכן שניאלץ לדחות את פתיחת שנת הלימודים". יחד עם זאת הוסיף כי פתיחתה ב-1 בספטמבר "תאפשר התנסות בצעדים החדשים הנכללים עתה במתווה והסקת מסקנות". הכוונה בעיקר לנושא הבדיקות המהירות הסרולוגיות לתלמידים וכללי היציאה או אי-יציאה מחובת הבידוד. החלטות בהסתמך על הנתונים שיצטברו בנושאים אלה יתקבלו לקראת תחילת אוקטובר.

נושאים קשורים:  פרופ' סלמן זרקא,  חיסונים,  שנת הלימודים,  פרופ' נחמן אש,  התקהלויות,  תו ירוק,  חיסון לקורונה,  תופעות לוואי,  19-COVID
תגובות