COVID-19 בישראל

היערכות להרחבת מבצע המנה השלישית גם לבני 40 ואף 30 פלוס

מסתמן: צוותי החינוך יוכלו לקבל מנת חיסון שלישית לפני תחילת שנת הלימודים | ראשי הרשויות המקומיות התבקשו להיערך לקיום תפילות הימים הנוראים וחגי תשרי באוויר הפתוח

אחות מכינה חיסון לקורונה. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

במערכת הבריאות נעשית היערכות לקראת הרחבת מבצע החיסונים במנה שלישית גם לבני 40 ומעלה וייתכן שגם לבני 30 פלוס. אתמול, כך מדווח הבוקר (ב') "ידיעות אחרונות", סיכמו מנכ"ל משרד החינוך ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא כי "צוותי החינוך יוכלו לקבל את מנת החיסון השלישית יחד עם עוד אוכלוסיות שכבר הותר לחסנם: לא רק מגיל 50 ומעלה לכלל הציבור אלא גם מה שמכונה אוכלוסיה חריגה – צוותים וסגל הרפואה בבתי החולים ובמרפאות ללא כל קשר לגילם".

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, הגיבה: "מתן קדימות לחיסון עבור צוותי ההוראה והחינוך היא במסגרת תכנית לאומית ונועדה לחזק את תחושת הביטחון של עובדי ההוראה כדי לאפשר פתיחה בזמן של שנת הלימודים. עד כה תועדפו סקטורים שונים, אבל ברור שצוותי ההוראה חייבים להיות חלק מהם". הסיכום שהושג מחייב עדיין אישור של הצט"מ וזה צפוי במהלך השבוע.

בדיווח של רשת ב' נמסר כי פיקוד העורף הציג תחזית קודרת בהגדרה של "תרחיש סביר" בדיון עם מקבלי ההחלטות, לפיה היקף התחלואה יגיע ב-1 בספטמבר ליותר מ-15 אלף מאומתים ביום. ההערכה מתבססת על נתוני התחלואה הנוכחיים כעת והוצגה לשר הביטחון בני גנץ בדיון הערכת מצב שם הוגדרה כתרחיש סביר.

ועדת החינוך בכנסת דנה הבוקר בתקנות הקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים כאשר מערכת הביטחון מסייעת למשרדי הבריאות והחינוך לקראת אפשרות ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. בין היתר: סיוע במבצע הבדיקות הסרולוגיות. בדיון עד כה ניתנה הערכה לפיה "לא כל התלמידים, ככל הנראה, יבצעו בדיקות אלו עד סוף אוגוסט והמבצע יימשך גם לתוך ספטמבר.

בדיווח נמסר כי "בכירים במערכת הבריאות סבורים שיש היגיון בפתיחת שנת הלימודים בזמן, משום שחמשה ימי הלימודים הראשונים יכולים לאפשר לבחון את תפקוד המערכת במתווה החינוך שעליו סוכם. בין השאר, כיצד מתנהלים הבדיקות העצמיות, הדגימות, הבידוד והלימוד ביישובים האדומים והכתומים, ומתוך ניסיון זה ללמוד כיצד להשתפר אחרי חגי תשרי.

בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד פנתה הבוקר (ב') ב"מכתב אישי לכל ראשי הרשויות בישראל" וביקשה מהם להיערך לקיום תפילות הימים הנוראים וחגי תשרי באוויר הפתוח ובמבני ציבור, ורק בהתאם למגבלות ההתקהלויות, בשל העלייה בתחלואה בקורונה. שקד כתבה: "אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה שעלולה להוביל לכך שגם השנה נצטרך להתאים עצמנו לקיום התפילות המיוחדות של הימים הנוראים וחגי תשרי באופן שונה מהרגיל".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  מנה שלישית,  מערכת החינוך,  מערכת הבריאות,  שנת הלימודים,  חגי תשרי
תגובות