COVID-19 בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות: "צפויה ירידה בתחלואה בימים הקרובים"

במשרד הבריאות מצפים להשפעת מנת החיסון השלישית - ההערכה שתקטין את מספר מקרי ההידבקות ב-50% במחוסנים | פרופ' נחמן אש: "אם לא תהיה ירידה בתחלואה, נלך לסגר"

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, נשמע הבוקר (א') אופטימי כאשר אמר בראיון לרדיו 103FM כי הוא מצפה לירידה בתחלואה בימים הקרובים. לדבריו, "בשבוע הקרוב צפויים סימנים של ירידה בתחלואה הקשה". עם זאת, הזהיר: "אם לא תהיה ירידה בתחלואה הקשה, נצטרך להגיע לצעדים הקשים ונלך לסגר".

פרופ' אש ומומחים נוספים מבקשים להמתין ולראות כיצד ייראה האפקט של מנת החיסון השלישית לפני שיתקבלו החלטות נוספות על דרכי המאבק בגל הרביעי של מגיפת הקורונה בישראל. לדבריו, "יש מידע ראשוני על ההשפעה של החיסון השלישי כנגד הידבקות. ההערכה שלנו שהוא מקטין את מספר המקרים (של ההידבקות) כדי 50% בקרב המחוסנים". במיוחד מצפה פרופ' אש שהבוסטר יסייע בהורדת התחלואה הקשה בעיקר בקרב בני 60 ומעלה

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי אם תתקבל החלטה סופית שחשוב לחסן את התלמידים, "נצטרך לעשות זאת בבתי הספר. אני לא רואה מניעה לבצע זאת גם בשעות הלימודים; לא רואה הבדל גדול בין שעת אפס לשעות האחרות, יש לזה ערך, עושים זאת תמיד גם עם חיסונים אחרים".

במהלך השבוע יחל הפיילוט שעליו סוכם לפיו החיסונים לתלמידים יבוצע בשעת אפס או בתום יום הלימודים. בפיילוט ישתתפו ילדים ובני נוער מהחברה החרדית שבה החלה שנת הלימודים כבר לפני שבוע.

אמצעי התקשורת דיווחו הבוקר שבסוף השבוע, כולל במהלך שבת, היה ביקוש גדול לחיסונים במיוחד בתל אביב וזאת לאחר שניתנה הנחיה לפתוח עמדות חיסון ליליות בעשר ערים, כדי לאפשר למי שרוצה להתחסן שלא להיעדר עקב כך מעבודתו. לא נדרשת הזמנת תור לשם כך.

נושאים קשורים:  מנה שלישית,  חיסונים,  קורונה,  סגר,  19-COVID,  חדשות,  פרופ' נחמן אש
תגובות