COVID-19 בישראל

משרד החינוך יפיץ 2 מיליון בדיקות ביתיות לתלמידים ועובדי הוראה

במקביל למבצע הבדיקות הסרולוגיות, במשרדי החינוך והבריאות מקווים שההורים יענו לקריאה לאסוף את ערכות הבדיקה הביתית ויבצעו אותן במטרה לאתר ילדים מאומתים לקראת פתיחת שנת הלימודים

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

משרד החינוך מקווה שהבדיקות הביתיות שיערכו התלמידים בסוף אוגוסט, לקראת תחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, יאתרו 70% מהילדים החולים והבדיקות יחסכו חלק גדול מהצורך בבידוד של כיתות שלמות או שכבות גיל. כך דיווח שחר אילן ב"כלכליסט".

משרד החינוך יפיץ 2 מיליון ערכות בדיקה ביתיות עבור -1.9 מיליון תלמידים ו-270 אלף עובדי הוראה. במשרד מקווים שיותר ממיליון הורים יענו לקריאה לאסוף את ערכות הבדיקות ממוסדות החינוך ולבצע את הבדיקה.

במבצע הבדיקות הסרולוגיות שהחל השבוע ויימשך עד סוף החודש ייטלו חלק 1.5 מיליון תלמידים בגילאי 12-3. העלות: 60 מיליון שקל. ההנחה היא שאצל 20% מהם יתגלו נוגדנים, מה שיקנה להם תו ירוק ופטור מבידוד.

שאיפת משרד הבריאות היא להשאיר את בתי הספר פתוחים לאורך כל שנת הלימודים. רק במקרה של תחלואה גבוהה, ישלחו כיתה או שכבה שלמה לבידוד. סגירת בית ספר תחייב אישור מיוחד. יבוצעו בדיקות מדגמיות במוסדות חינוך בערים כתומות ואדומות. רעיון הקפסולות – חלוקת הכיתות לשניים – ננטש. יעשה בו שימוש רק בכיתות הגבוהות בערים אדומות או כתומות, שאין בהן מספיק בעלי תו ירוק.

בכיתות י"א-י"ב, 70% מהתלמידים מחוסנים או מחלימים ושיעור זה יספיק כדי למנוע פיצול כיתה. בגילאי 16-12, 50% ומעלה מחוסנים. כל כיתה תיבדק בנפרד. כיתות שלא יהיו בהן די מחוסנים ומחלימים, בכל זאת יחולקו. יש גם היערכות ללמידה מרחוק אולם רק בתנאים מסוימים שיוגדרו וכן איזו שכבת גיל תלמד כך חלק מהזמן.

"שאלה נוספת שטרם קיבלה תשובה במשרד החינוך", נמסר בדיווח, "האם תכנית זאת לא תקרוס במקרה של עלייה דרמטית בתחלואה, אולי בעקבות חדירה צפויה של וריאנט אחר".

נושאים קשורים:  בדיקה ביתית,  חדשות,  שנת הלימודים,  מערכת החינוך,  בדיקות סרולוגיות,  משרד החינוך,  משרד הבריאות,  19-COVID,  קורונה
תגובות