COVID-19 בישראל

יו"ר הר"י מגנה את המתקפות נגד ראש שירותי בריאות הציבור

פרופ' ציון חגי התייחס להתבטאות הגסה נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת הכנסת: "שפל חדש במסע הציד וההסתה כנגד משרתת ציבור מהמסורות שיש – יש למצות את הדין עם מי שאמר את ההערה המבישה"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ביקורת חריפה על האירוע המביש שהתרחש אתמול (ב') במהלך דיון בזום בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שבו נשמעה לפתע התבטאות גסה כלפי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס. הבוקר תקף יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, את ההתבטאות חסרת התקדים בגסותה שנשמעה בדיון בו השתתפו 77 אנשים. עד כה לא ידוע מי השמיע את הביטוי הזה.

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "נחצה קו אדום שחייבים לתת עליו את הדעת". צילום: ביה"ח קפלן

"זהו שפל חדש במסע הציד וההסתה כנגד משרתת ציבור ואשת מקצוע מהמסורות שיש לנו", אמר פרופ' חגי. הוא קרא ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי "להגיע אל האדם שהשמיע את ההערה המבישה ולמצות איתו את הדין".

פרופ' חגי מסר כי פנה רק באחרונה לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הבריאות ניצן הורוביץ כדי שייתנו גיבוי פומבי לעבודתה של ד"ר אלרעי פרייס ויגנו את המתקפות עליה. לדבריו, כשחלק מההכפשות מגיע מתוך קבינט הקורונה בממשלה, אין להתפלא אחר כך שאמירות מזעזעות כאלו נשמעות גם מצד משתתפים אחרים בדיון כזה או אחר בכנסת.

"מדובר היה בניסיון נוסף לייצר דה-לגיטימציה לשומרת סף שתפקידה וחובתה להשמיע את עמדתה המקצועית. לא נעבור לסדר היום על כל ניסיון להרתיע את הדרג המקצועי מלהשמיע את עמדותיו המקצועיות. אתמול נחצה קו אדום שחייבים לתת עליו את הדעת", הדגיש חגי.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב הבוקר ברדיו 103FM: "אני נותן לד"ר אלרעי-פרייס גיבוי מלא, היא אשת מקצוע מצוינת בעיניי ומשרתת ציבור למופת".

עוד אמר שר הבריאות: "יש משקל עצום לדרג המקצועי במשרד הבריאות שבעצם מנהל את המאבק בתהליך קבלת ההחלטות בממשלה, כך לגבי ההחלטות על החיסונים, כך על כל מבצע המאבק במגיפה. הדרג המקצועי בהחלט מוביל כאן. יש חילוקי דעות לפעמים, אבל ההחלטות מתקבלות על פי ההמלצה המקצועית וזה מה שחשוב. את ד"ר שרון אלרעי פרייס - אשת מקצוע מצוינת בעיניי, אני מעריך באופן אישי, היא פיקחית, חריפה, עושה את הדברים הנכונים, היא משרתת ציבור למופת".

כן אמר הורוביץ: "שמעתי על (הקללה שהוטחה בד"ר אלרעי-פרייס בדיון) בדיעבד. אני מבין שהיו שם עשרות אנשים על הזום. פניתי מיד ליו"ר הכנסת ולקצין הכנסת שיבדקו מי גידף. לדעתי אפשר למצוא אותו וצריך לנקוט נגדו בצעדים".

פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור. "ההתבטאויות מזעזעות". צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

פרופ' סיגל סדצקי, במאמר שפרסמה ב"ידיעות אחרונות", כתבה: "ההתבטאויות שנשמעו בתקופה האחרונה נגד ד"ר אלרעי-פרייס מזעזעות. קשה לשמוע אותן, אי אפשר ואסור להגיב כלפיהן באדישות. אנשי המקצוע אינם אויבים – הם הדרך להתמודדות עם משבר הקורונה". היא גם ציינה: "לא ייתכן שצוותים רפואיים, גם בחורף ממוצע כאשר מסדרונות במחלקות וחדרי המיון מלאים בחולים וגם כעת במשבר הקורונה המתמשך, יסבלו מאיזושהי אלימות, מילולית, פיזית ונפשית".

ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר גם הדגישה את העובדה שהרשת "הפכה כר פורה לקללות. קונספירציה מטורפת ושנאה הם אמצעים לעידוד האלימות. לא רק ד"ר אלרעי-פרייס חוותה אירוע אלימות מסוג זה", הוסיפה סדצקי, "גם פרופ' גליה רהב, יו"ר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, רופאה בכל רמ"ח איבריה שהצילה נפשות רבות, הוצפה באיומים על חייה ברשתות חברתיות רק משום שהיא מקדמת חיסון מציל חיים. מאותה סיבה גם התקיימו הפגנות סוערות מול קליניקות שבהן הושמעו גידופים וקללות (ביניהן כאלו שאזכרו את השואה ואפילו את הנאצים) – ביטויים וניבול פה שהדעת איננה סובלת על רופאים, ביניהם פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים. גם אני עברתי דברים דומים", סיפרה פרופ' סדצקי וקראה "לכל הגורמים והשותפים מכל קשת הדעות להתאחד ולפעול נחרצות כנגד תופעות אלו".

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' צחי גרוסמן,  חדשות,  19-COVID,  מאבק בקורונה,  פרופ' סיגל סדצקי
תגובות
10.08.2021, 15:40

התקפה נגד ד"ר אלרועי פרייס היא התקפה נגדנו הרופאים.
אנחנו מאחורייך!!!!!!!

אנונימי/ת
10.08.2021, 17:57

אלימות בזויה כנגד רופאה ומשרתת ציבור. ולא, הגידופים אינם ביקורת מקצועית, וכן, לסטרטאפ ניישן , על זרועותיה המאכנות והטכנולוגיות אין כל בעיה לאתר אתמול את המגדף.