חדשות

התחזה לרופא, הזריק חומרים מזויפים וגרם נזקים בריאותיים

בעקבות תלונות של עשרות קורבנות וממצאים שהציג האיגוד לכירורגיה פלסטית למשטרה, הוגש אתמול כתב אישום כנגד איציק סבג שהתחזה לרופא וניהל "קליניקה" לטיפולים קוסמטיים בתל אביב

הזרקת בוטוקס, טיפולים קוסמטיים. אילוסטרציה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (ד') לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום כנגד איציק (יצחק) סבג, שהתחזה לרופא ופגע בעשרות מטופלות צעירות וזאת בחלוף שנתיים וחצי מוועדת הייעוץ של האיגוד לכירורגיה פלסטית שנערכה במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא. במהלך ועדת הייעוץ בדקו פלסטיקאים בכירים מכל רחבי הארץ עשרות קורבנות של הנאשם, רובן נערות צעירות והאיגוד הגיש את הממצאים למשטרת ישראל.

כתב האישום הוגש נגד סבאג, בן 41, בגין התחזות לרופא, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הכנת סם מרפא או רעל רפואי על ידי מי שאיננו רוקח, ייצור תכשיר שאיננו רשום תוך יצירת סיכון ממשי לפגיעה בבריאות הציבור ועבירות נוספות. את תיק החקירה ניהל מפלג ההונאה של המשטרה בתל אביב.

לפי כתב האישום, סבאג ניהל כמה שנים בתל אביב קליניקה לטיפולים קוסמטיים, התחזה לרופא ובעל הכשרה מתאימה שפרסם עצמו ברשתות חברתיות והזריק למטופלות חומצה היאלורונית ובוטוקס, "תוך שהוא עושה שימוש במוצרים אותם ייבא לישראל אשר טיבם ותוקפם אינם ידוע ומבלי שקיבל לכך את האישורים הנדרשים". בין השאר הציע למטופלות עיצוב שפתיים וישבן וגם הלבנת שיניים בלייזר. התביעה טוענת שלא החזיק ברשיון רופא והוא נעדר כל הכשרה בתחומי הבריאות או הקוסמטיקה. את המוצרים שהזריק ייבא מחו"ל  או רקח בעצמו, ללא אישור מתאים והחקירה אף העלתה שטיבם ותוקפם אינו ידוע.

הזרקת חומצה היאלורונית ללא הכשרה והסמכה מתאימות עלולה לגרום לנזקים, ביניהם בלתי הפיכים ותגובה אלרגית, דלקת או פגיעה עצבית וזיהום. ייתכנו גם תופעות לוואי מקומיות - בצקת, אדמומיות וקרע של כלי הדם הגורם לשטף תת עורי עד כדי נמק. בעקבות פעולות שיווק במיוחד לנערות וצעירות שבהן הציע מחירים נמוכים במיוחד לשירותיו – הגיעו תלונות שהטיפולים הללו גרמו לבעיות רפואיות שונות.

מהאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית נמסר בתגובה כי: "אנו מברכים את פרקליטות מחוז תל אביב על הגשת כתב האישום כנגד איציק סבג שהתחזה לרופא והזריק חומרים מזויפים למטופלות וניהל 'קליניקה' בתל אביב תוך שהוא מפיל בפח באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות, עשרות קורבנות שנותרו עם נזקים בריאותיים.

"כבר בראשית 2019 פנינו למשטרת ישראל ולמשרד הבריאות עם פרטי המקרה של עשרות הקורבנות שבדקנו אותן בדיקה רפואית במסגרת ועדת ייעוץ שיזמנו בהתנדבות ושהיו מוכנות גם להגיש תלונה.

"אנו מדגישים כי זה אינו מקרה בודד אלא קצה הקרחון ומספר המתחזים שבהם האיגוד מעורב עולה משנה לשנה. האכיפה אינה טובה מספיק. צריך להגן על הציבור מפני המתחזים האלה. האיגוד מעביר בכל שנה עוד ועוד פניות על מתחזים דומים לנאשם אך התופעה נמשכת. תחום האסתטיקה הרפואית מבוקש מאוד על ידי הציבור. הדרישה הגוברת והאכיפה האפסית מהוות קרקע פורייה למתחזים המסכנים את בריאותן של צעירות וצעירים הפעילים ברשתות החברתיות. אנו קוראים לציבור ההורים והנוער, לבדוק היטב מי הגורם שמעוניין לטפל בו כדי לא להיפגע ולהפוך לקורבנות של בצע כסף".

נושאים קשורים:  איציק סבג,  טיפולים קוסמטיים,  בוטוקס,  כתב אישום,  חדשות,  האיגוד לכירורגיה פלסטית,  התחזות לרופא
תגובות
01.04.2022, 12:27

מה הפלא!?
מה הצביעות!?
הרי מטרד הבריאות עושה זאת כבר שנתיים ואף משלם אתנן לפושעים כאלה נגד האנושות ששכחו את שבועת הרופא ושכחו את כל חוקי נירנברג… יש אף כאלה המשתמשים, ביודעין, בחומרים קטלניים.

עצוב מאוד שמרבית רופאי ישראל, אלה שאינם משוחדים, חיים בבעתה ותחת איומים שיבולע להם, אם יעזו למחות.

על הפשע המזעזע הזה מעידים ההסכמים המושחרים עם פייזר והפרוטוקולים של קבינט הקורונה שקיבלו חיסיון לעשרות שנים.

חיסיון הוא ביזיון!!!

ועוד לא הזכרתי את הצהרתו החגיגית של נהנתניהו׳ז כי ישראל היא מעבדת הניסויים העולמית…!!! כבוד גדול… ואת הצהרתם המקבילה והאישור לכך מפי בורלא ופאוצ׳י שיש להם הסטורית פשעים על פגיעות בבריאותם של אנשים טובים ותמימי לב.
השיטה שלהם: להזריק רעל, לגרוף מיליארדי דולרים, לשלם פיצויים של מליונים בודדים ואז להמציא ״תרופה״ לרעל שהזריקו ולגרוף סידרה נוספת של מיליארדי דולרים.

אני מתנחמת בעובדה שקיימת התארגנות בינלאומית של טובי המומחים בעולם בתחומי הרפואה, המדע והמשפט והם יוליכו אחר כבוד את כל הפושעים נגד האנושות, אל המקום בו הם ראויים לבלות את כל ימי חייהם.